Birçok yeni Tesla Model Y sahibi, “Fren sıvısı düşük seviyede” uyarısıyla karşı karşıya kalıyor. Süreç birçok kişinin canını sıkmış durumda.
Bu sorunu yaşayan bir yeni Tesla Model Y sahibi, şirketin açtığı resmi topluluk sayfasında şunları söyledi: “Altı günlük yeni Model Y SR ile ne yazık ki yolda kaldım. İstanbul’dan İzmir’e geldik. Araç fren sıvısında azalma uyarısı verdi. Daha sonra fren pedalı titremeye başladı.” Bu konuyla alakalı olarak başka bir platformda yapılan açıklama ise şöyle oldu: “Arkadaşlar merhaba aynı sorun benim de başıma geldi. Yeni kasalarda fren sıvısı sensörünün yerinin biraz daha yukarıda konumlanmasından (servis personeli bu şekilde bilgi verdi ve fotoğraflarını gösterdi) hafif eğimli yerlerde özellikle aracın önü aşağı bakarken frene basıldığında arıza veriyor. Aracı kapatıp açınca düzeliyor. Serviste yapılan inceleme sonucunda 30 ml daha sıvı ilavesi yapıldığı söylendi. 2 gündür aracı zorlamama rağmen herhangi bir uyarı almadım. Hatta ilk kullandığım günlerdeki fren hissizliği geçti diyebilirim. Umarım kullanıcılar kötü tecrübe yaşamadan sorunu halleder. Çünkü her araçta benzer durum var özellikle ilk teslim alanlarda.” Yeni Tesla Model Y ile sorun yaşayan başka kişiler de bulunuyor. Örneğin bir kullanıcı gündüz farı arızalı uyarısıyla karşılaşmış. Bazı kişilerde ise parça ve boya sorunları görülmüş. Yorumlara bakılırsa Tesla Türkiye sıkıntıları çözmek adına müşterilere iyi bir hizmet veriyor. Elbette her sıfır araçta sıkıntı olabiliyor. Burada en önemli kısım her zaman müşteri hizmetlerinin duruma yaklaşımı ve attığı adımlar oluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aracın Türkiye satış süreci uzun zamandır birçok problemle gündeme geliyordu. Bu konuda şirketten gelen en son resmi açıklama şöyle olmuştu: “Türkiye’de Model Y’ye olan inanılmaz talepten dolayı çok heyecanlıyız. Son envanter listelememiz dakikalar içerisinde tükendi. Satış sürecinde yaşanmış olabilecek teknik sorunlar için özür dileriz. Envanter sistemimiz kısa bir süre içinde milyonlarca otomatik bot talebine maruz kaldı ve bu durum sitenin erişilebilirliğini etkiledi. Hizmetlerimizin çevrimiçi kalmasını sağlamak amacıyla güvenlik sistemimiz bu bot trafiğini kaynağına göre engelledi ve bu da Türkiye’deki bazı gerçek kullanıcılarımızın erişimini sehven etkiledi. İleriye dönük bir çözüm üretmek için çalışıyoruz. Ayrıca mümkün olan en kısa sürede daha fazla aracın üretilmesini ve Türkiye’ye gönderilmesini sağlayacağız. Teşekkür ederiz! ”
Yeni Tesla Model Y’nin Türkiye satışı hazır envanter üzerinden yapılıyor, yani halen doğrudan sipariş verilemiyor. Bunun arkasında, Ticaret Bakanlığı tarafından getirilen “45 gün kuralı” yer alıyor. Bu konuda resmi olarak, “…Kısmi ödeme alınan siparişlerde alıcı mağduriyetlerini önlemek amacıyla sipariş formu düzenleme zorunluluğu getirildi. Yetkili satıcı, bu formu düzenlemeden alıcıdan herhangi bir ödeme talep edemeyecek, kaporası alınan taşıtı 45 gün içinde alıcıya teslim edecek ve taşıt teslimine 7 gün kalıncaya kadar satış fiyatının %10’undan fazla kapora alamayacak. Ayrıca alıcı, sipariş formunun düzenlendiği tarihten itibaren 14 gün içinde siparişini herhangi bir cezai şarta maruz kalmadan iptal edebilecek…” açıklaması geçiliyor.