reklamı kapat

POPÜLER

Çarpıcı değişimler var; rakamsal veriler üzerinden geleceğin otomobil servisi

22 Nisan 2019

Direct Line Group tarafından yapılan araştırmanın ardından konsept olarak geliştirdiği otomobil servisi, teknolojinin değişen vizyonunu barındırıyor.

Üç boyutlu yazıcılar, artırılmış gerçeklik ve robotik yeniliklerle birlikte hemen her endüstriyi tıpkı sanayi devrimde olduğunu gibi yeni bir macera bekliyor. Yeniden şekillenmeye başlayan bu yapılar beraberinde taşıdığı ikincil ve üçüncül parçaları da doğrudan etkilemenin eşiğinde. Sürücünün tamamen ortadan kalktığı ve içten yanmalı motorların geleceğiyle ilgili artık ciddi tartışmaların yaşandığı günümüzde, kullanıcıları da yepyeni deneyimler bekliyor. Sanayinin en önemli kollarından birisi olan yedek parça ve teknik servisin de üzerine düşen payı alacağına hiç şüphe yok. İngiltere merkezli olarak bu değişimin ne gibi sonuçlar doğuracağına dair yapılan araştırmaların ardından ortaya çıkan uzman görüşlü tasarımlar bilim kurgu filmlerine göz kırpıyor dersek çok da yanlış olmaz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dönüşümün ana hatları

Otomobil alanında uzmanlığıyla bilinen sigorta şirketi Direct Line tarafından yapılan ve 2.000 kişinin baz alındığı araştırmalarda dikkat çeken sonuçlar yer alıyor. Deneklerin yüzde 59’u servis ve bakım-onarım garajlarında çalışmayla ilgili olumsuz tavır sergilerken, ufak bir kesimin bu süreçte çalışabileceği göze çarpıyor. Robotikleşmenin de büyük bir etken olduğunu düşündüğümüz bu sürece, kadınların olumlu yaklaşımıysa sadece yüzde 19 dolaylarında kalıyor. Elde edilen bu sonuçlar üzerinden 2050 yılının bir otomobil servisi konseptinde bugün temelleri atılan teknolojilerin ne denli hakim olduğunu görebiliyoruz. Hologram ile desteklenen artırılmış gerçekten teknolojisinin burada zemini oluşturacağını da söyleyebiliriz. Yine 3D yazıcıların seri üretime daha etkin bir şekilde dahil edilmiş olması, gerek maliyet gerekse zamandan kazanç gibi noktaları öne çıkartıyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Direct Line Group Teknoloji Uzmanı Felicity Harer; “Şirket olarak, hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz için olabilecek en iyi olanakları sağlamak adına otomotiv endüstrisinde değişen manzara ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ediyoruz.” ifadelerini kullandı. Siz de otomobil servislerinin önümüzdeki süreçteki dönüşümüyle ilgili düşüncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

İlginizi çekebilir

Geleceğin otonom trendine Mercedes yorumu