reklamı kapat

POPÜLER

Volvo

Daha tutumlu kullanım, daha temiz denizler; Volvo’dan diğer markalara da örnek olacak geri dönüşüm planlaması

Önümüzdeki 7 yılı içerisine alan önemli bir duyuru gerçekleştiren Volvo, geri dönüşüm malzemelerin yeni araçların üretiminde büyük paya sahip olması için çalışacak.

Geçtiğimiz yıl itibarıyla dizel motorun geliştirme sürecinden vazgeçerek ürün gamını tamamen hibrit ve elektrikli otomobillerden oluşturacağını duyuran Volvo, temiz gelecek konusunda ön safhalarda yer alan üreticiler arasında. Şu sıralar tamamen elektrikli Polestar 1 ile de dikkatleri üzerine çeken marka, “temiz gelecek” kavramını çok geniş bir yelpazede düşünerek uygulamaya geçirmek istiyor. Geçtiğimiz günlerde markanın resmi kaynakları üzerinden yapılan duyuruyla birlikte, İsveç merkezli üreticinin 2025 yılındaki üretim planlamasında geri dönüşüm malzemesi kullanımının dörtte bir oranda planlandığını görüyoruz. O tarihe kadar Volvo logosunu taşıyan tüm araçlarda en az yüzde 25 geri dönüşümden elde edilmiş malzemeden faydalanılacak.

Daha temiz denizler

Duyurusunu gerçekleştirdiği bu hamleyi son jenerasyon XC60’ın üzerinden bir örnekle pratiğe de döken Volvo, örnek aracın koltuk başta olmak üzere kokpit bölümünün önemli yerini geri dönüşüm malzemelerinden üretti. Kapıları açıp içeriye girdiğimizde; yenilenebilir liflerden yapılmış bir konsol, balık ağlarından ve deniz iplerinden yapılmış plastikler, pet şişelerden üretilen parçalar ve eski giyim ürünlerinden geri dönüştürülmüş pamuklar karşımıza çıkıyor. Koltuklardaki elyafların pet şişeden ve eski jenerasyon Volvo otomobillerinde kullanılan bazı malzemelerin yeni araçlarda izolasyon malzemesi görevi görmesi de dikkatimizi ayrıca çeken detaylar arasında. Markanın fabrikalarında tek kullanımlık plastik malzeme kullanımını bırakacak olması da altı çizilmesi gereken parçalardan. Denizlerin daha temiz olması adına da büyük fayda sağlayacak olan bu projeyle birlikte, Volvo’nun elektrik ve çevreci malzeme kullanımı formülünü bir araya getirmesinin kısa sürede diğer markalara da yansımasını diliyoruz.