reklamı kapat

POPÜLER

Daimler Volvo

Daimler ve Volvo ikilisinden otomotiv sektörünün geleceği için önemli birliktelik

Daimler ve Volvo’nun kamyon kolları tarafından hayata geçirilen “cellcentric” oluşumu, hidrojen yakıt teknolojisi üzerine odaklanıyor.

Ticari araç endüstrisinin önde gelen iki şirketi olan Daimler Truck AG ve Volvo, yeni yakıt hücresi ortak girişimi “cellcentric” stratejisini duyurdu. Bu ortak girişim, karayolu yük taşımacılığının karbon-nötr olması açısından çok büyük öneme sahip olan uzun mesafeli elektrikli kamyonlarda hidrojeni çevreci enerji kaynağı olarak kullanmayı hedefliyor. Şirket bu amaçla Avrupa’nın en büyük seri üretim yakıt hücresi sistemlerinden birini kurmayı planlıyor. Eğer her şey planlandığı gibi giderse üretimin 2025 yılında başlaması planlanıyor.

Daimler ve Volvo’nun ortaklığı taşımacılık geleceğinde ses getirecek

Özel bir dijital etkinlikte duyurulan cellcentric oluşumu yakıt hücresi sistemleri geliştirecek, üretecek ve pazarlayacak. Firmanın odak noktası uzun yol kamyonlarında hidrojen bazlı yakıt hücresi kullanımı olsa da sistemler farklı alanlarda da uygulanabilecek. Avrupa Yeşil Anlaşması’nın bir parçası olarak 2050 yılına kadar Avrupa’da CO2 nötr ve sürdürülebilir ulaşım için hareket eden cellcentric, hem Daimler Truck AG hem de Volvo Grup’un onlarca yıllık bilgi birikimi ve geliştirme çalışmalarından yararlanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Şu anda büyük ölçekli üretim için planlar üzerinde çalıştığı açıklanan cellcentric, 2022 yılında bir üretim noktası açıklamayı planlıyor. Seri üretime giden yolda önemli bir adım olarak, Stuttgart yakınlarında yer alan Esslingen’de ön üretim hazırlıkları sürerken eşzamanlı devam eden prototip üretimi de hızlandırıldı. Daimler Truck AG ve Volvo Group, yaklaşık üç yıl içinde yakıt hücreli kamyonların müşteri testlerine başlamak ve bu on yılın ikinci yarısında seri üretime geçmek istiyor. Araçla ilgili tüm faaliyetleri birbirinden bağımsız olarak yürüten Daimler Truck AG ve Volvo Group, bu noktada rakip olmaya devam ediyor. Bu süreç, tüm araç ve ürün portföyüyle yakıt hücrelerinin araçlara entegrasyonu için de geçerli olacak.

Avrupa’nın büyük kamyon üreticileri, 2025 yılına kadar ağır ticari araçlar için yaklaşık 300 yüksek performanslı hidrojen dolum istasyonu ve en geç 2030 yılına kadar Avrupa’da yaklaşık 1.000 hidrojen dolum istasyonu inşa edilmesini talep ediyor. Cellcentric ortak girişimi, karayolu yük taşımacılığının karbon-nötr olması açısından çok büyük öneme sahip olan uzun mesafeli elektrikli kamyonlarda hidrojeni çevreci enerji kaynağı olarak kullanmayı hedefliyor.

İlginizi çekebilir

Precept projesi gerçek oluyor