reklamı kapat

POPÜLER

“Dünyanın en ekonomik otomobili” Volkswagen XL1 açık artırmayla satışa çıkıyor

İlk kez 2011 yılında konsept olarak tanıtılan ve sonrasında sınırlı adetlerle üretilen Volkswagen XL1, önümüzdeki ay yeni sahibine kavuşacak.

Volkswagen tarihinin en sıradışı modellerinden birisi olan XL1, ilk kez tanıtımının gerçekleştirildiği 2011 yılında büyük ilgi çekti. O dönem dünyanın en verimli otomobili olarak tanımlanan model, henüz elektrik modasının yaygınlaşmadığı günlerde hibrit motor teknolojisiyle donatılmasından ötürü ayrı bir noktada konumlandırılıyor. Tanıtımının üzerinden geçen 2 yıllık zaman diliminin ardından 2013 yılında sınırlı üretim adetleriyle banda taşınanan XL1, koleksiyonerler için de bir arzu nesnesi haline gelmişti. Gövde içerisinde yer alan lastik tasarımıyla bizleri geçmiş dönem Amerika otomobillerini anımsatan bu ilginç otomobilin sadece 200 adedi banttan indirildi. İşte o örneklerden fazlasıylasıyla az kullanılmış bir tanesi, yeni sahibiyle buluşmak için satışa sunulmaya hazırlanıyor.

Açık artırmada sunulacak

XL1’in tasarımı kadar teknik detayları üzerinde de o kadar çalışılmışlık var ki, bunları sizinle eksiksiz şekilde paylaşmadan geçmek istemiyoruz. İlk olarak aracın bu özel yapısının ağırlık konusunda ne gibi bir değerle bir araya getirildiğine baktığımızda, sadece 795 kilogramlık bir değer çıkıyor karşımıza. İçerisinde içten yanmalı ve elektrik motoru kombinasyonu bulunan bir otomobil için gerçekten etkileyici bir rakam. Volkswagen tarafından paylaşılan verilere göre bu ağırlık dağılımı; 227 kilogram motor, 153 kilogram şanzıman, 80 kilogram koltuklar dahil araç içi malzemeler ve 105 kilogram elektrik sistemleri üzerine şekilleniyor. Otomobilin yüzde 23,2 ikilik kısmı olan 184 kilogramlık bölümüyse çelik ve demir alaşımdan yapılmış durumda. Magnezyum jant seti, seramik fren diskleri, alüminyum süspansiyon ve direksiyon sistemi gibi parçalar da bu ağırlık değerinin elde edilmesindeki önemli rolü paylaşıyor.


Evet gelelim aracın performans bölümündeki değerlerine. Volkswagen’in burada kullandığı 800cc’lik çift silindirli turbo dizel motorun 48 beygir güç ürettiğini görüyoruz. İşin içerisine 27 beygir güç üreten elektrik motorunun girmesiyle birlikte ortaya 75 beygirlik bir bileşen çıkıyor. Saf elektrik modunda da kullanılabilen XL1, tamamen dolu batarya sistemiyle 50 kilometre menzil kat ederek, günümüzün Mercedes ve BMW hibritlerine taş çıkartıyor adeta. Kendisine dünyanın en ekonomik otomobili ünvanını getiren karma tüketim değeriyse 0,9 litre olarak kayıtlara geçiyor bu ilginç otomobilin. Hibrit ünitenin karbon salınımıysa kilometrede sadece 21 gram. Şu anda bakmakta olduğumuz örneği sadece 127 kilometrede olan Volkswagen XL1, SilverstoneAuctions tarafından kasım ayı içerisinde açık artırmaya çıkartılacak. Aracın 130.000 euro seviyelerine kadar alıcı bulması bekleniyor.