Elektrikli otomobil bataryalarının ömrüne yönelik yeni bir araştırma sonucu paylaşıldı. Bataryalar, tahmin edilenden daha sağlam çıktı.
İsveçli ikinci el araç platformu Kvdbil, 1.300 farklı kullanılmış (tam kilometre bilgisi paylaşılmadı) tamamen elektrikli ve plug-in hibrit otomobili inceleyerek bataryalarının durumunu analiz etti. Araştırma sonucunda, incelenen her on araçtan sekizinin bataryasının hâlen yüzde 90’ından fazlasını koruduğu ortaya çıktı. Bu veriler, çoğu araç sahibi için batarya ömrünün sanıldığı kadar büyük bir sorun olmadığını bir kez daha gözler önüne serdi. Kvdbil’in test yöneticisi Martin Reinholdsson, “Sonuçların bu kadar iyi olmasına biz de biraz şaşırdık.” diyerek, araştırma kapsamında batarya sağlığını koruma konusunda en iyi markanın Kia olduğunu belirtti. Geçtiğimiz aylarda standart Kia EV4 ile gerçek yol şartlarında yapılan testlerden bazı sonuçlar paylaşılmıştı. Hem sedan hem de hatchback olarak sunulan EV4’ü gerçek yol şartlarında test eden Kia, aracın batarya sağlığının 110 bin km sonrasında yüzde 95’e düştüğünü açıklamıştı. Kia, bu etkileyici olarak nitelendirilen performansın arkasında dördüncü nesil batarya sisteminin yer aldığını belirtmişti. Batarya hücreleri arasındaki sıcaklık dengesini sağlamak için özel bir altyapıya sahip olan sistem, elde edilen yüksek termal performansla batarya ömrünü uzatıyor ve performansın uzun süre korunmasını sağlıyor. Kia, EV4’ün 160 bin kilometre sürüş veya sekiz yıllık düzenli kullanımdan sonra batarya kapasitesinin en az yüzde 70’ini koruyacağını garanti ediyor. Araç için şu anda 58,2 kWh (440 km WLTP) ve 81,4 kWh (620 km WLTP) olmak üzere iki farklı batarya opsiyonu sunuluyor.










