reklamı kapat

POPÜLER

2020 Mercedes-AMG A45

En güçlü dört silindirli motorla geldiler; 2020 Mercedes-AMG A45 ve 2020 Mercedes-AMG CLA45

Hız festivalinin yıldızları arasında yer alacak 2020 Mercedes-AMG A45 ve 2020 Mercedes-AMG CLA45, S versiyonlarıyla zirve noktayı beraberinde getiriyor.

Bir süredir çeşitli parçaları üzerinden bilgileriyle ortalarda hayalet gibi dolaşan ikili nihayet artık somut şekilde karşımızda. Dört silindirliler arasında dünyanın en güçlü motoruna sahip olan 2020 Mercedes-AMG A45 ve 2020 Mercedes-AMG CLA45 performans delilerinin aradığı her beklentiyi asfalt üzerine aktarma iddiasını ortaya koyuyor. Goodwood Hız Festivali kapsamında örtülerinden kurtulan otomobiller standart versiyonların yanında “S” paketiyle de satın alınabiliyor. Paketler farklı olsa da otomobillerde değişmeyen tek şey beygir ve güç konusunda asla hayal kırıklığı yaratmayacakları gerçeği. Özellikle kısa süre önce tanıtılan A35’i düşündüğümüzde göz ardı edilemeyecek mühendislik geliştirmelerin varlığını altını çizerek belirtmemiz gerekiyor.

2020 Mercedes-AMG A45 ve 2020 Mercedes-AMG CLA45 hakkında bilmeniz gerekenler

AMG departmanı farklı gövde tipi ve sınıflarda seyredecek bu otomobillerin her ikisinde de 2.0 litrelik turbo dört silindir makineye yer veriyor. Biriş seviyesi olarak nitelendirebileceğimiz standart A45’e baktığımızda değerlerin 387 PS ve 480 Nm tork seviyelerinde olduğunu görüyoruz. Fazlasını arayanlar içinse S versiyonu 421 PS güç ve 500 Nm tork değerleriyle asfalt üzerinde yerini alacak. Standart olarak 4Matic+ dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri çift kavrama AMG Speedshift şanzımanlarla gelen otomobillerin performans verileri de birbirlerine oldukça yakın. A45 modelinde 0’dan 100’e ortalamada 4 saniyede tırmanan araçlar, S paketinde ise bu değeri 3,9 saniyeye çekebiliyor. Erişilebilecek maksimum sürat değeriyse 270 km/s olarak elektronik olarak limitlendirilmiş durumda.

Mercedes-Benz

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Araçların dış gövde parçaları ve kokpiti gibi temel eksenlerinde bariz bir şekilde gördüğümüz AMG dokunuşları altyapıda da sürüş dinamiklerine etki edecek nitelikte. Her zaman olduğu gibi işe süspansiyonlardan başlayan mühendisler, yeni limitlere dayanabilecek daha güçlü ve bir o kadar performansı iyileştirilmiş parçalardan faydalanıyor. Aracın burulma direncinin artırılması içinde altyapı bileşenlerine alüminyum alaşım yeni malzemelerin eklendiğini görüyoruz. Arka tarafta konumlandırılan diferansiyel kilidinin de elektronik ünitelerle sürekli denetlendiğini ve her tekere göndereceği gücün bağımsız şekilde kontrol edildiğini görüyoruz. Otomobillerin her ikisinde de Drift modunun olması da ayrıcalık listesinde üst sıralara yazılması gerekenler arasında. Yıl sonuna doğru satışlarıyla ilgili net bilgilerin paylaşılacağı otomobillerin 50.000 dolara yaklaşan etiket fiyatına sahip olması beklentiler arasında.