reklamı kapat

POPÜLER

Facebook hikayeler özelliğiyle çuvalladı

Facebook bir süre önce Snapchat’ten ödünç aldığı hikayeler özelliğini dünyanın dört bir yanında kullanıma sundu. Bu özellik neredeyse hiç kimse tarafından kullanılmamasıyla Facebook’un yanlış bir hamle yaptığını gözler önüne seriyor.

Kısaca hatırlarsak Facebook yakın geçmişte Snapchat‘i satın almak istemiş ancak başarılı olamamıştı. Bunun üzerine internet devi neredeyse bir yıldırma politikası izleyerek Snapchat’in kaybolan mesaj özelliğini çeşitli platformlara eklemeye başladı. Instagram ile başlayan macera daha sonra Whatsapp, Facebook ve Messenger ile devam etti. Tüm bu platformlar içinde sadece Instagram arzu edilen etkileşim sayılarına erişmeyi başardı.

Durumu Facebook özelinde incelersek, hikayeler özelliğinin bu sosyal medya platformuna eklenmesinin yanlış bir karar olduğu net bir şekilde görülebiliyor. Üstelik bunun için etkileşim sayılarına bakmaya gerek yok. Facebook hesaplarımızı açıp baktığımızda bu özelliği çok az kişinin kullandığı belli oluyor. Üstelik aynı özelliğin Facebook Messenger‘a ayrı şekilde eklenmiş olması da etkileşimin artmasına pek de yardımcı olmuyor. Üstelik Facebook sayede bu uygulamayı kullanıma sunmakla kalmadı, özelliğin dikkat çekmesi için de çaba harcadı.Hikaye paylaşmayan arkadaşlarımızı birer hayalet gibi göstererek “X yakınlarda hikayesine hiç ekleme yapmadı” bilgisine yer vermeleri de kullanım oranlarını artırmadı.

Facebook hesabı olanların hikayeler özelliğini kullanmayı büyük oranda reddetmesinin ardından internet devi nasıl bir yol izleyecek, merakla bekliyoruz.