reklamı kapat

POPÜLER

Facebook

Facebook için yeni akış özelleştirme yöntemi geldi

Meta çatısı altında yer alan Facebook için bugün bir güncelleme duyuruldu. Firma yeni bir akış özelleştirme yöntemi getirdi.

Facebook, halen milyonlarca insan tarafından kullanılıyor. Platformun gençler arasındaki önemi kayboldu ancak halen belirli bir yaşın üzerindeki kesim Facebook’u aktif olarak kullanmayı sürdürüyor. Facebook’un haber alma sürecindeki etkisi de halen azalmış değil. Bu tarafı daha kullanıcı dostu ve “kişisel” yapmak isteyen çatı şirket Meta, bugün yeni bir özellik getirdi. Bu yeni özellik kapsamında kişiler ana ekran akışlarını biraz daha iyi şekilde özelleştirebilecek.

Bunun için karşınıza çıkarılacak belirli paylaşımların altına “daha fazla göster” ve “daha az göster” seçenekleri eklenecek. Bunlar aslında kendilerini açıklıyor. Daha az göster denilen içeriklerin benzerleri, algoritma özelinde geri plana atılacak. Daha fazla göster denilen içeriklerin benzerleri ise daha fazla oranda akışınıza düşmeye başlayacak. Bu ayarlara, altyapı herkes için çıktığı zaman içeriklerin sağ üst köşesindeki “üç nokta” üzerinden de ulaşılabilecek.

Buna benzer bir sistem hali hazırda uygulamadaki reklamlar için aktif durumda

Facebook, bundan önce TikTok odaklı bir değişiklik ile ses getirmişti. Hep söylediğimiz gibi TikTok şu an dünyanın en çok kullanılan sosyal medya kanalları arasında yer alıyor ve herkesi etkiliyor. Özellikle yeni nesil için olmazsa olmaz haline gelen TikTok, çatı şirket Meta’yı büyük başarısı ile oldukça zorluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Instagram’ı TikTok ile rekabet edebilir hale getirmek adına gerçekten çok büyük çaba harcayan firma, Facebook tarafında da önemli bir değişim yapmıştı. Yapılan güncellemeler ile beraber Facebook’un uygulamasında akış TikTok etkisiyle ikiye bölündü. Hemen herkes için aktif edilen yeni dönemde mobil uygulamanın altına “ana sayfa” ve “akışlar” olmak üzere iki farklı menü getirildi.

Ana sayfa menüsünde karşınıza size özel içerikler getiriliyor. Burada çoğu zaman takip etmediğiniz hesaplardan gelen ve algoritma tarafından seçilen ilginizi çekebilecek özel içerikler gösteriliyor. Bu sayede uygulamada daha fazla vakit geçirmenizi hedefleyen Facebook, isteyerek açılması gereken “akışlar” menüsünde ise sadece takip ettiğiniz hesaplardan, kişilerden ve gruplardan gelen içerikleri karşınıza getiriyor.

Facebook ve TikTok odaklı planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Samsung imzalı ilginç projektör Freestyle