reklamı kapat

POPÜLER

Ferrari 296 GTS Hybrid; yazı hatırlatan esintileriyle tanıtıldı

Geçtiğimiz yıl lanse edilen Coupe’nin sonrasında ürün gamına eklenen Ferrari 296 GTS Hybrid, üst seviye performansı hard-top deneyimle harmanlıyor.

Tarihinin ilk SUV modelinin hazırlıklarında artık son aşamalara gelen Ferrari, 2022 yılı için ayırdığı bir diğer kontenjanı bugün tanıtıyor. Geçtiğimiz yıl lanse edilen Coupe formlu 296 GTB‘nin “Hard-top” versiyonu olarak karşımıza çıkarılan Ferrari 296 GTS, içerisinde barındırdığı motoruyla Coupe’de olduğu gibi marka tarihi için önemli bir yerde konumlanıyor. Enzo Ferrari’nun oğlu Dino’ya adadığı model sonrasında ilk kez altı silindirli bir motorun konumlandırıldığı seri olarak kayıtlarımıza geçen model, kompakt yapısına rağmen çok ciddi performans değerleri sunabiliyor. Buradaki temel etmen ise hibrit sistem. Kendisini Coupe’den ayıran en büyük özelliği olan tavan sistemi 14 saniyede açılıp kanabilen 296 GTB’de kullanıcılar, 45 km/s hıza kadar bu işlemi gerçekleştirebilecek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ferrari 296 GTS Hybrid ağırlık dezavantajına rağmen performansı koruyor

296 GTS’nin tasarım dinamikleri büyük oranda Coupe ile benzerlik gösteriyor. Aynı alüminyum şasi üzerine geliştirilen modeldeki en temel fark açılabilir yavanla birlikte üst bölümde belirgin şekilde karşımıza çıkıyor. Ferrari’nin SF90 Spider’da kullandığı sistemi akıllara getiren bir tasarımın konumlandırıldığı modelde, tavanla birlikte arka bölümdeki aerodinamik panellerde de farklılıklar yapıldığını net şekilde görebiliyoruz. Motor tarafında ise dinamikler Coupe ile aynı şekilde yola devam ediyor. 3.0 litrelik twin-turbo destekli V6 makine tek başına 650 beygirin üzerinde güç üretiyor. Hibrit sistemin diğer ayağını oluşturan elektrik motorunun da ürettiği 165 beygirlik güçle birlikte kombinasyonda 819 beygirlik (830 PS) güç ve 740 Nm’lik tork teknik tabloya yansıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte 296 GTS’in 0’dan 100’e hızlanmasını 2,9 saniyede tamamladığını görüyoruz. Aracın erişebileceği maksimum sürat ise 330 km/s ile limitli. Ferrari’nin performans tarafında paylaştığı verilerde yere basma kuvvetini de es geçmek istemedik. Yapılan son dokunuşlarla birlikte aracın 240 km/s’lik hızda 360 kilogram gibi bir yere basma kuvvetine maruz kalışı kesinlikle kayda değer bir rakam . Bu rakamların Coupe ile aynı olduğunu belirtirken, GTS’in ağırlık tarafındaki handikapının da altını çizmeden geçmeyelim. Coupe versiyondan 70 kilogram daha ağır olacak şekilde toplamda 1.540 kilogramlık kuru ağırlıkla gelen 296 GTS için yapılan çalışmaların, ekstra ağırlığa rağmen performansı korumada başarılı olduğu da bu noktada karşımıza çıkıyor. Opsiyonel olarak karbon gövde parçaları ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi gibi donanımları beraberinde getiren Assetto Fiorano paketiyle de satın alınabilecek olan Ferrari 296 GTS için fiyatlar önümüzdeki günlerde açıklanacak.