reklamı kapat

POPÜLER

Ferrari 296 GTB
Ferrari

Maranello’dan ilklerle geldi; 830 PS güce sahip Ferrari 296 GTB ile tanışın

60’lı yıllardan beridir ilk kez altı silindirli motor dinamiklerini ürün gamına getiren Ferrari 296 GTB, sürüş karakteriyle marka tarafından öne çıkartılıyor.

On iki silindir mimarisi otomobil dünyasının sihirli kombinasyonlarından birisidir. Resim dünyası için Mona Lisa, müzik dünyası için Ay Işığı Sonatı ne ise burada da aynı sanatsallıktan bahsetmek mümkün. Özellike söz konusu Ferrari gibi bir isim olduğunda motor sporlarından gelen geleneklerin harmanı da bu harmoniyi bambaşka bir seviyeye çıkartır. Günümüz dünyasının gereklilikleri ise bu motorların dinamiklerini daha kompakt kombinasyonlardan alma formülünü zorunlu kılıyor. Marka içerisinde “Piccolo V12” yani küçük on iki silindirli lakabıyla karşımıza çıkarılan yeni Ferrari 296 GTB, bahsettiğimiz bu formülden doğan önemli bir otomobil konumunda. İtalyan üreticinin 60’ların ortalarından 70’lerin ilk dönemlerine kadar ürün gamında yer verdiği Dino’dan veri ilk kez altı silindire dönüş oyuncusu olan 296 GTB, lakabını hak edecek rakamsal verileriyle performans konusunda hiçbir şüphe uyandırmamak konusunda iddialı.

Ferrari 296 GTB saf elektrikli moduyla şehir içerisinde yol alabilecek

Aslında yeni 296 GTB’yi ilginç kılan birden fazla nokta olduğunu söylemek mümkün. Ferrari tarihinde “Şahlanan At” rozetini giymeden nadir örnek olan Dino’nun bugün böyle önemli bir dönüş otomobiline referans olması uzun yıllar sonra gelen bir selamı akıllarımıza getiriyor. Aracı özel kılan noktalarından bir başkası da, Ferrari’nin unutulmaz tasarım çizgilerinden birisine sahip olan 250 ailesinin LM versiyonundan da izler taşıyor olması. “Bu kadar çok duygusallık yeter…” derseniz, doğrudan resmi kaynakların “Ürün gamımızda sürüşü en keyifli otomobil” olarak lanse ettiği 296 GTB’ye bir de rakamlar üzerinden bakma vakti gelmiş olabilir.

Otomobilde bir adet elektrik motoruyla hibrit kombinasyona dahil edilmiş 2,9 litrelik turbo beslemeli bir makine konumlandırılıyor. V6 mimarisi üzerine geliştirilen bu motor tek başına yaklaşık 655 beygir güç üretirken, elektrik gücünün devreye girmesiyle birlikte ortaya 830 PS’lik güç ve 740 Nm’lik tork değeri çıkıyor. Bu değerleri görünce ilk baştaki “Piccolo V12″nin zihinlerde daha anlamlı hale geleceğine olan inancımız da tam.

Ferrari

296 GTB bu motor kombinasyonuyla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını 2,9 saniyede tamamlayabilen bir süper otomobil olarak karşımıza çıkıyor. Aracın 7,3 saniye olarak paylaşılan 0-200 değeri ise, V12 motorlu F8’in 0,3 saniye ilerisinde konumlanarak hibrit avantajını ortaya koyuyor. 330 km/s’in de üzerine çıkan maksimum sürat değeri de böylesine kompakt bir motorun, mühendislik sınırlarının zorlanmasıyla potansiyelinin ne kadar esnetilebileceğini gösteriyor. 296 GTB’nin elektrik desteği, LaFerrari’den hatırladığımız kadar kısıtlı bir işlev sunmuyor. Burada saf elektrikli sürüşe olanak tanıyan bir altyapıdan bahsediyoruz. Ferrari cephesinin yaptığı testler sonucunda paylaştığı verilere göre elektrik modunda 25 kilometrelik menzil kat etmek mümkün. Araç bu modda maksimumda 135 km/s hıza kadar çıkabiliyor. Tüm bu süreçte şanzıman tarafında ise 8 kademeli DCT yönetimden sorumlu konumda.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Süper otomobillerde özellikle dikkat ettiğimiz noktalardan birisi de şüphesiz ağırlık. 296 GTB için bu bölümde paylaşılan verinin 1.500 kilogramın altında (1.470 kilogram kuru ağırlık) olması şüphesiz önemli. Elbette bir Ferrari alıyorsanız, aracı hafiflettiği gibi cebinizdeki “fazlalıklardan” da sizi kurtaracak opsiyonlar da listelerde karşımıza çıkacak. “Assetto Fiorano” paketiyle birlikte gelen karbon gövde panelleri, Michelin Cup 2 R lastik seti ve süspansiyon sistemi sayesinde otomobilin toplam ağırlından 12 kilogram kazanmak mümkün. Yine opsiyon olarak satın alınabilen karbon fiber jant seti de standart olanlara kıyasla 7 kilogramlık ağırlık kazanımını beraberinde getiriyor. SF90 Stradale’den gelen kokpit şeması ve standart dinamikleriyle 269.000 euroluk etikete sahip olan 296 GTB, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde Avrupa’da satışa sunulacak.

İlgili video

Ferrari Roma