reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai

Hangi modeller öncelikli? Hyundai ve KIA ikilisinin elektrikleşme sürecinden önemli detaylar

Elektrik ve otonom dönüşüm için çok ciddi bir yatırım gerçekleştiren Hyundai ve KIA ikilisi, önümüzdeki 5 yılda önemli gelişmelerle karşımızda olacak.

Hyundai için 2019 son dönemlerdeki yükselişini taçlandırdığı ve verimli olarak nitelendirebileceğimiz gelişmelere sahne oldu. Albert Biermann öncülüğünde kurulan N departmanının geldiği nokta da şüphesiz bunlar arasında önemli bir paya sahip. Grubun içerisinde yer alan KIA içinse aynı şeyleri söylemek çok da kolay değil. 2019 onlar için daha sade gelişmelere sahne olan ve çizgilerin korunduğu bir sene oldu. Lakin 2020 ile birlikte bu iki önemli isim için de vites artırmanın merkezde olduğu adımları görmeyi bekliyoruz. Elektrikli ve hibrit araçların merkezinde dönecem olan bu gelişmelerle, rekabette erken söz sahini olma çabaları şüphesiz yine son kullanıcıya yarayacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai ve KIA ilk hamlelerini kısa süre içerisinde atacak

Hyundai-KIA ikilisinin önümüzdeki beş yıl içerisinde ortaya koyduğu çok net bir plan var. 13 adet hibrit, 6 adet şarj edilebilir hibrit, 20 adedin üzerinde elektrikli ve iki adet de hidrojen yakıtlı araçla piyasada var olmak istiyorlar. Bu plana biraz daha uzaktan baktığımızda ünite ve enerji kaynaklarının hiç olmadığı kadar çeşitliliğe sahip olduğunu görüyoruz. Geliştirilecek yeni platformun merkezinde dönecek olan sistemin net çeşitliliğini 2024 itibarıyla görmeyi bekliyoruz. 2021 içerisinde ise her iki markanın bu stratejisini taşıyan elektrikleştirilmiş modellerinden en az birini asfalt üzerinde göreceğiz. Hyundai kanadında Santa ve yeni jenerason Tucson’un hibrit versiyonları öncü niteliğinde olacak diyebiliriz. KIA cephesinde ise bu Sorento ve Sportage üzerinden ilerleyecek. 2023 yılı gelindiğinde ise grubun ilk dördüncü seviye otonom sürüş teknolojisini kullanıcılarla buluşturma gibi bir hedefi var. Seviye beşin sürücüyü dışarıda bıraktığı tam otonom deneyim anlamına geldiğini düşündüğümüzde bunun oldukça iddialı bir hedef olduğunu söyleyebiliriz. Tüm bunlar için milyarlarca dolar bütçe ayıran Kore merkezli grup, önümüzdeki beş yılda adından daha da söz ettirecek.

İlgili video

Hyundai Tucson N Line