reklamı kapat

POPÜLER

Hızlı “gelecek”; Volvo XC40 Recharge incelemesi

MENZİL ve ŞARJ DENEYİMİ

Evet, söz konusu bir elektrikli otomobil olduğu için konu eninde sonunda menzil tarafına geliyor. “Performans hoş da, menzil ne haber?” diyenler için burada da işlerin fena olmadığını söyleyebiliriz. Volvo XC40 Recharge, 78 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya ile fabrikadan çıkıyor. Kapasite olarak ortalamanın biraz üzerinde konumlanan bu ünite ile birlikte Volvo’nun 418 kilometrelik ortalama menzil verisi söz konusu. Birlikte geçirdiğimiz üç gün ve 500 kilometreyi aşan şehir içi ve nispeten şehir dışı odaklı sürüşlerin sonunda XC40 Recharge’da bu değerlerin yakalanabileceğine şahit olduk. Gerçekçi kullanımda bile en az 360 kilometrelik değeri not ettiğimiz macerada, sistemin 460 kilometreye kadar menzilin görülebileceği sürüş senaryosunun da mümkün olduğuna işaret ettiği anlar da oldu. Bu durum kullanım şartları ve sürücünün tercih ettiği stile göre önemli bir değişken aralığının varlığını da ortaya koyuyor.

XC40’ın batarya tarafındaki şarj performansını da beklentileri karşılayacak seviyede bulduk. 22 kW’lık kaynak ile 1 ile 1,5 saatlik dolumlar sonucunda kabul edilebilir yüzdelere erişmek mümkün. Hızlı şarj yani “CCS” üzerinden gerçekleştireceğiniz dolumlarda ise 30-40 dakikalık sürelerde bile aracın batarya seviyesi kat ettiğiniz yola göre değişmekle birlikte, belki iki günlük menzil ihtiyacınıcı karşılayabilecek noktalara gelebiliyor. Eğer tam anlamıyla bir uzun yol yapmayı düşünen biriyseniz, 350-400 kilometre aralığındaki menzil değeri şüphesiz bir noktada yeterli olmayabilir. Önümüzdeki süreçte gelecek yeni ünitelerle birlikte, XC40 Recharge 500 kilometreyi aşacak menzil değerleriyle daha iddialı şekilde geleceğe taşınabilir. Bu yüzden menzil tarafını “gelişmeye açık” bölümüne not ediyoruz.