reklamı kapat

POPÜLER

Honda

Honda, hidrojen yakıt hücreli bir konsept kamyon hazırladı

Farklı çok sayıda alanda aktif olarak yer alan dev üreticilerden Honda, hidrojen yakıt hücreli bir kamyon hazırladı.

Honda, araçları için alternatifler düşünmeye ve geliştirmeye devam ediyor, firma bugün konsept olarak görücüye çıkarılan hidrojen yakıt hücreli bir kamyon ile ses getiriyor. Markanın hidrojenle çalışan en ağır/büyük aracı olan yukarıda gördüğünüz heybetli konsept, şirketin hidrojen hayalini kesinlikle bir kenara bırakmayacağını gözler önüne seriyor. Geçtiğimiz yıl hidrojen yakıt hücreli bir SUV da tanıtan marka, hidrojenli kamyon ile normale oranla çok daha temiz bir taşımacılık hedefliyor. Yapılan açıklamaya göre kamyon Honda’nın Michigan Brownstown’da General Motors ile ortaklaşa kurduğu yakıt hücresi fabrikasında üretime alınan, üç yeni yakıt hücresi (3 x 80kW üzerinden 240 kW toplam çıkış gücü) sistemiyle çalışıyor. Maksimum menzili 643 km olarak açıklanan ancak sınırlı sayıdaki istasyonlarda kısa sürede hidrojen doldurularak yola devam edebilecek kapasitede olan kamyon, şu aşamada henüz ne zaman ticari olarak satışa sunulacak bilinmiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bu konuda bundan önce MAN gündeme gelmişti. Geçtiğimiz haftalarda bir açıklama yapan şirket, hidrojen yanmalı motora sahip araç serisini piyasaya süren ilk Avrupalı üretici olacaklarını duyurdu. Bu konuda firmadan gelen detaylı açıklama şöyle olmuştu: Ticari araç üreticisi MAN Truck & Bus, MAN sıfır emisyon portföyünü genişletmeye devam ediyor. Hidrojen yanmalı motora sahip araç serisini piyasaya süren ilk Avrupalı kamyon üreticisi olmaya hazırlanan MAN, başlangıç olarak yaklaşık 200 adetlik araç grubunu Almanya, Hollanda, Norveç, İzlanda ile birlikte Avrupa dışında belirlenen ülkelerdeki müşterilerine teslim etmeyi amaçlıyor. “MAN hTGX” olarak adlandırdığı yeni aracını ilk kez 2024 yılında müşterilerin ulaştırmayı öngören MAN, 2025 yılından itibaren de bu sayıyı kademeli olarak artırmayı planlıyor.

Çevreci niteliklere sahip olan yeni hTGX; özellikle inşaat, tank veya kereste taşımacılığı gibi ağır işlerde alternatif sıfır emisyonlu tahrik seçeneği sunuyor. hTGX, ayrıca yeterli şarj altyapısı olmayan bölgelerde ya da yeterli hidrojene sahip pazarlarda kullanılmak üzere akülü elektrikli kamyonlara çevre dostu alternatif olarak öne çıkıyor. Sıfır emisyon noktasında çalışmalarını sürdüren MAN, aynı zamanda 2023 yılından bu yana Avrupa’da elektrikli şehir otobüsleri pazarının lideri konumunda bulunuyor.

Honda haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

İLGİLİ HABERLER