reklamı kapat

POPÜLER

Honda Jazz Hybrid

Honda Jazz Hybrid’den “5 yıldızlı” çarpışma testi başarısı

Euro NCAP tarafından açıklanan Honda Jazz çarpışma testlerinde, kullanılan elektronik destek parçalarının nimetleri kendisini gösterdi.

2020 Honda Jazz Hybrid (e:HEV), yeni ve zorlu test prosedürlerine sahip Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Yeni nesliyle birlikte tamamen değiştirilen gövde yapısına sahip olan Jazz, standart olarak aktif güvenlik teknolojileri ve sürüş destek sistemleri ile donatılmasının yanı sıra büyük bir özenle entegre edilen aktif ve pasif güvenlik özellikleri sayesinde Euro NCAP testlerinden yüksek not alarak Avrupa’nın en güvenli binek otomobilleri arasındaki yerini aldı. Hibrit güç-aktarma sistemi ile sunulan yeni Jazz, Avrupa’da standart olarak ön orta hava yastığı ile donatılan ilk Honda modeli oldu. Bu yeni özelliği hayata geçirmek üzere Honda’nın mühendislik ekibi, yeni tasarlanan sürücü koltuğunun sırtlığına uyacak şekilde yeni bir hava yastığı ünitesi de geliştirdi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni nesil Honda Jazz ailesinden kilit güvenlik detayları

Jazz için açıklanan beş yıldız başlığının detaylarına indiğimizde ise otomobilin; yetişkin yolcu koruma kategorisinde yüzde 87, çocuk korumasında yüzde 83, yaya korumasında yüzde 80 ve yardımcı güvenlik sistemlerindeyse yüzde 76 oranında başarı elde ettiğini görüyoruz. Aracın yolcu, çocuk koruması, güvenlik sistemleri ve yaya korumasında 80 barajını yakalamış olması bu testteki öne çıkan detaylar arasında. Jazz e:HEV’in pasif güvenlik özellikleri daha yüksek çözünürlüklü ve daha geniş açılı bir kamerayla geliştirilen ve endüstrinin en gelişmiş aktif güvenlik ve sürüş destek teknolojileriyle donatılan sistemle tamamlanıyor. Önceki nesil Jazz’ın çok amaçlı kamera ve sensör kurulumunun yerini alan yeni kamera daha geniş bir yol yüzeyini ve trafik özelliklerini tanımlıyor. Tüm Honda modellerinde standart olarak sunulan Honda SENSING, diğer birçok özelliğin yanı sıra Uyarlanabilir Hız Sabitleme, Şerit Takip Yardımı ve Yoldan Çıkma Önleme gibi sistemleri içeriyor.

Honda mühendisleri, yeni Jazz’ı tasarlarken ve geliştirirken, markanın mükemmel pasif güvenlik performansının temelini oluşturan Gelişmiş Uyumluluk Mühendisliği (ACE) gövde yapısı teknolojisini de kullanıyor. ACE teknolojisi, çarpışma enerjisinin aracın ön tarafına eşit olarak dağıtılmasına yardımcı oluyor ve ayrıca diğer araca iletilen çarpışma enerjisini azaltıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili video

Volkswagen ID.3 çarpışma testinde