reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai E-GMP

Hyundai cephesinde yeni dönem; elektrikli modellerde kullanılacak altyapı tanıtıldı

Hyundai, önümüzdeki yıllarda elektrikli araçların tamamında kullanacağı E-GMP altyapısının tanıtımını gerçekleştirdi.

Ioniq ve Kona’nın elektrikli versiyonlarıyla elektrik pazarındaki ilk hamlelerini başarılı şekilde yapan Hyundai, geleceğin elektrik araçları için en son teknoloji ışığında geliştirdiği yeni platformunu tanıttı. E-GMP adı verilen bu yeni platform, tamamen elektrikli modellerde kullanılacak ve endüstride fark yaratacak. Güney Koreli üretici, 2025 yılına kadar üreteceği 23 yeni modelin tümünde bu yeni platformu kullanmayı planlarken aynı zamanda dünya çapında da 1 milyon adetten fazla satış hedefliyor.
Müşterilerinin beklentilerine ve ihtiyaçlarına göre optimize edilen yeni platform, sürüş dinamiklerini ve modülerizasyonu ön planda tutuyor.

Hyundai E-GMP, teknik nitelikleriyle ilgi çekmeyi başardı

E-GMP markası için yeni bir dönemi temsil ediyor. Dünyanın ilk çoklu şarj (400V / 800V) ve çift yönlü güç dönüştürme işlevini bir arada sunan bu yeni platform, sadece elektrikli araçlarda kullanılabilecek. Mevcut içten yanmalı motorlu araçların platformlarına kıyasla daha fazla avantaj sunan E-GMP, sürüş performansı, güvenlik donanımları, esnek batarya yerleşimi, daha fazla yaşam ve bagaj alanı gibi özelliklere sahip. E-GMP, modülerleştirme ve standardizasyon yoluyla sedanlar, SUV’lar ve CUV’ler gibi çoğu araç segmentinde kullanılabiliyor ve modellerin daha hızlı ve daha esnek bir şekilde geliştirilmesine olanak tanıyor.


E-GMP ekonomi odaklı sürüşle beraberi yüksek performans değerleri sunabilen elektrikli araç oluşumuna da olanak tanıyor. MArka tarafından paylaşılan verilere göre ekonomik sürüşle birlikte yüksek performans isteyen müşteriler için de 3,5 saniyeden daha kısa sürede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşan ultra hızlı bir model geliştirmek mümkün. Sürüş, güvenlik, maksimum oturma ve yükleme alanı için özel olarak tasarlanan E-GMP, ayrıca yüksek hızlarda etkili olan gelişmiş bir viraj performansı ve sürüş stabilitesi de sunabiliyor. Yüksek performanslı elektrik motoru, E-GMP’nin performanslı yapısıyla da eş seviyede olacak. Bu amaçla, orta ve üst segmentler için kullanılan beş noktadan bağlantılı arka süspansiyon sistemi ve gücü tekerleklere iletmek için tekerlek rulmanlarını tahrik mili ile birleştiren dünyanın ilk entegre aksı, sürüş konforu ve üstün yol tutuş için yeni modellerde görev alacak. Eğer her şey planlandığı gibi giderse, bu altyapı tam şarjlı bir batarya ile maksimum 500 kilometrenin üzerinde bir menzil sunabilecek. Araçlar 18 dakikada yüzde 80’e kadar yüksek hızda şarj edilebilirken aynı zamanda beş dakikada da sadece 100 km’ye kadar sürüş menzili için şarj imkanı mümkün olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Platformun üretim sürecindeki malzemeler de son teknoloji odaklı. Hyundai cephesi burada ultra yüksek mukavemetli çelikten faydalanacak ve özel batarya destek yapısı sayesinde olası kazalar için pil güvenliğini de sağlayacak. Gövde ve şasinin enerji emici özel güçlü bölümleri, etkili bağlantı noktalarıyla bataryaya gelebilecek şiddetli darbeleri verimli bir şekilde emilebiliyor.
Ayrıca mühendisler, aracın önünde bulunan bağlantı noktalarını ve yapısını da güçlendirerek, elektrik sistemine ve aküye olası çarpma kuvvetini de en aza indirgemiş oluyor. A sütununun özel yapısı da yolcu bölmesinin takla esnasında veya önden şiddetli çarpışmalarda deforme olmasını önlüyor. Ön ve arka akslar arasına monte edilen pil ise Hyundai’nin şimdiye kadar geliştirdiği en güçlü sistem olma iddiasını taşıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

E-GMP’nin yeni elektrik sistemi, güçlü bir motora ve EV invertöre sahip. Bu bileşenler, tek bir kompakt modüle entegre edilmiş. Yani, motorun maksimum hızını mevcut motorlara kıyasla yüzde 70’e kadar yükselterek güçlü bir performans sağlıyor. Yüksek performanslı motor, diğer motorlardan daha küçük ve aynı zamanda daha hafif. Böylelikle hem araç ağırlığı hem de yer bakımından çok verimli anlamına geliyor. Ağırlıklı olarak arkadan itişli bir yapıya sahip olan platform, isteğe bağlı olarak dört tekerlekten çekiş sistemine de izin verecek. E-GMP, Hyundai Motor Group’un piyasaya çıkış tarihleri kesinleştirilmiş 11 BEV araç dahil olmak üzere toplam 23 BEV modelinde kullanılacak. Bu yolda 2025 yılına kadar dünya çapında 1 milyondan fazla elektrikli araç satmayı hedefleyen Hyundai, BEV vizyonunun bir parçası olarak ‘IONIQ ‘ markasını geçtiğimiz Ağustos ayında açıklamıştı. Bu yeni marka altında, üç özel model hazırlayan Hyundai, önümüzdeki yıl tanıtacağı IONIQ 5 ve IONIQ 6 haricinde 2024’e kadar da IONIQ 7’yi gün yüzüne çıkaracak.

İlginizi çekebilir

Karşınızda yeni Elantra