reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq

Hyundai elektrik dönüşümünü hızlandırma kararı aldı; işte duyurulan yeni planlar

 - Güncelleme: 02 Mart 2022 15:55

Yönünü tam elektrifikasyona çeviren Hyundai, rekabetteki payını artırmak adına yeni bir planlama duyurdu.

Geride bıraktığımız her dönem elektrikli otomobiller hayatımızda daha fazla pay sahibi olurken, markaların kısa ve uzun vadeli planlamaları da bunun odağında şekillenmeye devam ediyor. Rekabet ortamının şimdiden kızışma noktasına geldiği pazarda, üreticilerin geçtiğimiz süreçte açıkladığı öncü ürün gamı oluşum hamlelerinde, tarihi öne çekme merkezinde yeni duyurular geliyor. Kısa süre önce Stellantis cephesinden gelen duyuruya paralel olarak, Hyundai de elektrifikasyon hedefini hızlandırmak için de stratejik bir yol haritası açıkladı. HMC üst düzey yönetimi tarafından açıklanan stratejiye göre Hyundai, 2030 yılına kadar satış ve finansal performans hedeflerine odaklanıyor.

Hyundai cephesindeelektrifikasyon için 16 milyar dolarlık hazırlık

Hyundai’nin yeni nesil elektrikli araçlarının yol haritası belli başlı temeller üzerine şekilleniyor. Marka bu kapsamda BEV ürün gamını güçlendirmek adına yeni modeller için vites artıracak. Bununla birlikte fabrikalarındaki üretim kapasitesinin optimize edilmesi, donanım ve yazılım rekabet gücünün güvence altına alınması da duyuruda öne çıkarılan noktalar arasında. Plan kapsamında mmarka, yıllık küresel BEV satışlarını 1,87 milyon adede yükseltmeyi ve 2030 yılına kadar yüzde 7’lik bir küresel pazar payı seviyesini güvence altına almayı hedefliyor. Marka ayrıca, orta ve uzun vadeli finansal hedeflerini de paylaştı. Hyundai, elektrifikasyon için 16 milyar dolar yatırım ayırırken, tüm yeniliklerini Hyundai ve Genesis markaları altında gerçekleştirecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai, 2030 yılına kadar genişletilmiş bir ürün yelpazesi ile donanım ve yazılım yeteneklerinde rekabet gücünü artırarak EV satışlarında yüzde 10 daha yüksek bir işletme kar marjı elde etmeyi hedefliyor. Marka, elektrifikasyona geçişini hızlandırmak için BEV üretiminde de yüksek verimli bir üretim süreci kurma amacında. Güney Koreli markanın mobilite değer zincirindeki inovasyonun temel taşı olan Singapur’daki Global İnovasyon Merkezi (HMGICS), insan merkezli bir üretim inovasyon platformu inşa edecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai, Kore ve Çek Cumhuriyeti’ndeki mevcut BEV üretim tesislerine ek olarak yakın zamanda hizmete açacağı Endonezya fabrikasından da yararlanacak. Böylelikle, BEV üretim üslerini kademeli olarak genişletmeyi planlıyan Hyundai, tüm pazarlara daha aktif bir şekilde hizmet edecek. Ayrıca Hyundai, gelecekteki elektriklilerinin rekabet gücünü artırmak için pil tedariğini de çeşitlendirecek. İçten yanmalı motorlara veda aşamalarını kademeli olarak gerçekleştirenler arasında geçtiğimiz kasım ayında dahil olan Hyundai, bu tarz ünitelerin geliştirilmesi için artık bütçe ayırmayacak. Markanın Namyang kentinde bulunan AR-GE merkezindeki içten yanmalı motorların gelişimi için departmanı kapatma kararı aldı. Hyundai kısa süre önce, 2035’ten itibaren Avrupa merkezli olarak benzinli veya dizel araç satışına son vereceğini açıklamıştı.

İlgili video