reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 için Türkiye fiyatı açıklandı

 - Güncelleme: 16 Eylül 2022 22:13

Avrupa’da büyük ilgi gören Hyundai Ioniq 5, eylül ayı ile birlikte tek paket üzerinden resmi olarak Türkiye’ye de giriş yapıyor.

2035 yılından itibaren Avrupa pazarından içten yanmalı motorlu araçlara veda edeceğini açıklayan Hyundai, bu planın temellerini ise günümüzdeki sağlam adımlarıyla inşa ediyor. Ioniq alt markası altında tamamen farklı bir elektrifikasyon yaklaşımı sergileyen Güney Koreli üreticinin bu alandaki ilk hamlesi Ioniq 5 olmuştu. Süreç içerisinde Ioniq 6’yı da lanse eden markanın önümüzdeki günlerde de hızlı adımlarına şahit olacağız. Avrupa odağında yaşanan bu gelişmeleri nihayet yavaş yavaş Türkiye’de de görmeye başlıyoruz. Bir süredir Avrupa ve Amerika’da büyük ilgi gören Hyundai Ioniq 5, nihayet Türkiye listelerine de resmi olarak giriş yaptı. İstanbul’da düzenlenen özel bir etkinlikle tanıtımı yapılan model için tek versiyon üzerinden 1.970.000 TL’lik fiyat karşımıza çıkıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai Ioniq 5 hakkında öne çıkan detaylar

Ioniq 5 Türkiye’ye sadece Progressive donanım seviyesi ve çift elektrik motorlu 4×4 kombinasyonla giriş yapıyor. Ürün gamının en yüksek kombinasyonu olan bu seçeğin batarya kapasitesi de 72,6 kWh’lık kapasite ile geliyor. Ailenin daha erişilebilir versiyonlarında 58 kWh kapasiteli daha kompakt bir batarya ve yalnızca arkadan motorlu kombinasyonu da önümüzdeki süreçte göreceğiz. Ioniq 5, iki tekerlekten çekiş ve 72,6 kWh pil kombinasyonuyla da ortalama olarak 470-480 km arası bir menzile ulaşabiliyor. Bu pil ve dört tekerden çekiş sistemiyle ortalama olarak 430 kilometrelik menzilden bahsetmek mümkün. Tüm opsiyon seçeneklerinde 185 km/s’lik azami hıza ulaşabilen otomobil, elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 301 beygir güç ve 605 Nm tork değerlerini sunabilecek niteliklerde. Modelin en iyi oranda 0 ‘dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabilmesi de dikkat çekiyor.

Hyundai Ioniq 5

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ioniq 5’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere ihtiyaç duymadan 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. Porsche Taycan’da da var olan 800 V desteğinin özellikle altını çizmek gerek. Açıklanan verilerde aracın 350 kW’lık bir şarj cihazıyla beraber yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebildiğini görüyoruz. 100 km menzil elde etmek için aracı sadece beş dakika şarj etmeleri gerekiyor. Araçta elektrikli bisikletleri, scooterları veya elektrikli kamp ekipmanlarını şarj edebilecek bi deneyim de mümkün. Ayrıca sistemdeki güçlü bataryaları sayesinde başka bir elektrikli otomobil de şarj edebiliyor.


Yeni modelin kokpitine baktığımızda da minimalist bir yaklaşımın ağırlıkta olduğunu görüyoruz. 12,3 inçlik dokunmatik multimedya ünitesi ve 12,3 inç gösterge panelinin harmanlandığı bir yaşam alanı söz konusu. 8 hoparlörlü Bose Premium ses sistemi kullanılan otomobilde, 64 renk ambiyans aydınlatması, direksiyon koluna entegre vites kolu, kablosuz şarj sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi gibi donanımlara yer veriliyor. Hyundai’nin gelişmiş SmartSense güvenlik asistanlarıyla da burada standart. Ön çarpışma engelleme, şerit takip ve şeritte kalma, kör nokta çarpışma engelleme, dur kalk özellikli akıllı hız sabitleme kontrolü, arka çapraz trafik çarpışma önleme, sürücü dikkat uyarısı ve akıllı hız asistanılistede dikkat çekiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ioniq 5 donanımları kadar yaşam alanıyla da iddialı konumda. 4ç635 mm uzunluk, 1.890 mm genişlik, 1.605 mm yükseklik ve 3.000 milimetrelik aks mesafesi değerleri iç tarafa ferahlık olarak ciddi etki yaratıyor. İkinci sıra koltukları tamamen katlandığında 1.587 litreye kadar genişleyen bagaj alanı, standart olarak 527 litre. Elektrikli modellerde alışık olduğumuz kaput altındaki saklama alanı detayı Ioniq 5’te karşımıza çıkıyor. Burada çok radikal olmasa da 24 litrelik bir alan söz konusu. Bu da şarj kabloları için ideal bir alan demek.

İlgili video