reklamı kapat

POPÜLER

Isuzu D-Max incelemesi

ARAZİ DİNAMİKLERİ

Bu sınıfta yer alan modellerden beklentiler, artık zorlu arazi şartlarında da keyifli ve konforlu bir deneyim üzerine de yoğunlaşmış durumda. Nitekim baktığımızda markaların reklam kampanyalarında arazi sürüşlerine daha fazla odaklandığını da görebiliriz. Asfaltın ardından direksiyonu araziye kırarak maceraya devam ediyoruz. İki ve dört tekerlekten çekişli olarak satın alınabilen Isuzu D-Max’te bizim test ettiğimiz modelde 4×4 ve diferansiyel modlarının zenginliği bir arada. Öncelikle süspansiyon ve açılar üzerinde yoğunlaşalım. D-Max’in ön süspansiyonu bağımsız geometri üzerine şekillenirken, arka tarafta eski ama vazgeçilmeyen yaprak yaylar yer alıyor. Bu yapı Amarok ve L200 gibi rakipleriyle birebir aynı şekilde.

Söz konusu arazi olduğunda gözümüzün aradığı ikincil nokta ise açılar oluyor. Burada 30 derecelik yaklaşma ve 22,7 derecelik ayrılma açılarıyla karşımıza çıkan D-Max’in ilk bölümde ortalamanın üzerinde bir değere sahip olduğunu söyleyebiliriz. 49 derece gibi başarılı bir yan eğim derecesine sahip olan araç uzaklaşma açısı konusunda standartlarda. “Ben biraz ıslanmak istiyorum” diyenlerse “Shift On The Fly” olarak isimlendirilen 4×4 çekiş kontrol ünitesi ve diferansiyel ayarı sayesinde kum zemin ve 70 santimetreye kadar olan su birikintilerinden geçebiliyor. “Eğim İniş Kontrolü”nün de sunuluyor olması zorlu arazi koşullarında kullanıcılara güven veren önemli bir yardımcı. Biz test kapsamında D-Max’i kumdan bolca nasibini almış bir alanda test etme imkanına eriştik. Vitesin arka kısmında yer alan diferansiyel modlarının etkilerinin hissedildiği bu deneme sırasında, aldığımız geri dönüşlerse aracın özgürlük arayışlarına verdiği geri tepkilerin başarılı kılacak nitelikteydi. Zeminle olan bağlantının kontrolü ve herhangi bir saplanma anında gücün diğer tekerlere aktarımı kontrollü bir şekilde sürüşün devamlılığımı sağlıyor.