reklamı kapat

POPÜLER

“Kara Cuma”nın kazananı Apple oldu

 - Güncelleme: 03 Aralık 2014 19:17

Özellikle Amerika’da perakende ve online alışverişlerin tavan yaptığı Black Friday günü, her yıl olduğu gibi yine “bereketli” bir sezonu geride bıraktı. Analiz firması Custora da Amerikalıların “kutsal alışveriş günü”nün nabzını tuttu ve bakın ortaya nasıl bir sonuç çıktı.

Custora’nın Black Friday günü en çok hangi mobil platformdan alışveriş yapıldığını araştıran raporu, Apple’ın büyük bir farkla Android’i geride bıraktığını gösteriyor. Kullanıcıların yüzde 78’i online alışverişlerde iOS platformunu kullanırken, yüzde 21,6’lık bir kesim Android’li cihazlarından satın alma gerçekleştirdi. Apple’ın uzun süredir pazarı domine ettiği bilinen bir gerçek fakat Android’in geçen yıllara oranla yaptığı artış gözlerden kaçmadı.

Amerika’da bu yıl gerçekleştirilen genel online alışverişler de artış göstermiş oldu. Geçtiğimiz yılın Black Friday günü yapılan alışverişlerin yüzde 15’i mobil cihazlardan gerçekleştirilirken, bu yıl bu oran yüzde 22 olarak kaydedildi.

Öte yandan Custora’nın raporu, her geçen yıl internet reklamcılığının seyrinin de bir hayli değiştiğini gösteriyor. Önceleri Google reklamları ve arama sonuçları yoluyla gerçekleştirilen reklamların yerini bu sezon e-posta yoluyla gerçekleştirilen reklamlar aldı. Sanılanın aksine Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya araçları, bu alanda firmalar tarafından fazla rağbet görmedi.