reklamı kapat

POPÜLER

Dacia Jogger

Merakla beklenen Dacia Jogger, çarpışma testinde “1 yıldız” ile derecelendirildi

Türkiye satışları için geri sayımın devam ettiği Dacia Jogger, çarpışma testlerinde temel alındığı Sandero’nun da gerisinde kaldı.

Advertisement

Dacia’nın geçtiğimiz yıl içerisinde sürpriz ve bir o kadar da ilgi çeken bir hamleyle tanıtımını gerçekleştirdiği Jogger, kısa süre önce Fiat Egea ürün gamında da gördüğümüz SW gövde tipi ile crossover temasının bir araya geldiği dinamikleriyle dikkat çekiyor. 7 kişilik yolcu kapasitesi sunan en erişilebilir model olarak da lanse edilen Jogger için Avrupa sonrası Türkiye satışlarının da bu yıl içerisinde başlamasını bekliyoruz. Fiyat/performans temellerini çok daha kullanışlı bir çerçeve harmanlayan Dacia Jogger için teknik özellik ve fiyat gibi detaylar sonrasında çarpışma testi sonuçları da artık masada. Euro NCAP tarafından 2021 model yıllı üretim üzerinden gerçekleştirilen testlerde Jogger’ın “1 yıldız” ile derecelendirilmesi, temel alındığı Sandero düşünüldüğünde şaşkınlık yaratıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Dacia Jogger Euro NCAP çarpışma testi sonuçları

Testlerde ortalamada bir yıldızla değerlendirilen Jogger’ın detaylarına baktığımızda; yetişkin yolcu koruma kategorisinde yüzde 70, çocuk korumasında yüzde 69, yaya korumasında yüzde 41 ve yardımcı güvenlik sistemlerindeyse yüzde 39 oranında derecelendirmeye layık görüldüğü bir tablo karşımıza çıkıyor. Bu detaylarda aracın özellikle yaya koruma ve yardımcı güvenlik donanımı tarafında standart donanım seviyesinde bir karşılık sunamadığını söylemek mümkün. Sandero’nun bu testlerde “2 yıldız” ile derecelendirildiğini de hatırlatmakta fayda var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Test sonuçlarıyla ilgili açıklamalarda bulunan Euro NCAP üst düzey yetkilisi; “Aile aracı olarak nitelendirilen bir model için bu güvenlik performansı hayal kırıklığı yaratıyor. Jogger, kendi segmentindeki rakiplerden daha uygun fiyatlı olabilir ancak kullanıcılar güvenlik açısından ödediklerinin karşılığını aldıklarını bilmeli. Jogger standart olarak sunulması beklenen aktif güvenlik özelliklerinin yanında bazı temel pasif güvenlik özelliklerini de barındırmıyor. Bu kesinlikle üreticilerinin ve kurumların çoğunluğu tarafından belirlenen endüstri standardına uygun değil.” ifadelerine yer verdi. Dacia cephesi de geçtiğimiz yıl içerisinde düşük Euro NCAP sonuçları özelinde, marka olarak yıldız peşinde olmadıklarını ifade eden bir açıklamada bulunmuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR