reklamı kapat

POPÜLER

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes incelemesi

 - Güncelleme: 20 Nisan 2014 18:56

mgsv

GÜZELLİĞİN DE OLMASA
Bu açıdan yaklaştığımızda Ground Zeroes’un ana oyunun içeriğini yansıtan bir yapısı olduğunu söylememiz mümkün değil. Onun için teknoloji demosu dememiz daha çok yakışıyor sanki. Bu noktadan baktığımızda ise oyun şov yapmaya başlıyor adeta. Bir kere PS4 üzerinde göreceğiniz en etkileyici grafikler bu oyunda yer alıyor. Ground Zeroes’un, Assassin’s Creed 4: Black Flag’in hayranlık uyandıran doğa tasarımlarından bile daha başarılı bir yapısı var. Oyun boyunca etkisini bir an bile yitirmeyen fırtına ve yağmurun görüntüsü o kadar inanılmaz ki, yeni neslin bizlere ne gibi sürprizler hazırlayacağını düşündükçe heyecanlanmamak mümkün değil.

mgsv
Çevre tasarımı, patlama efektleri ve genel anlamda grafik kullanımı konusunda oyun net şekilde tam puanı hak ediyor. Özellikle Snake’in animasyonlarının akıcılığı, süper asker tanımının üzerine daha çok yakışmasını sağlamış. Fox Engine’in çok başarılı bir grafik motoru olduğunu görmüş oluyoruz böylece. Ancak oyun çıkmadan önce en az grafikleri kadar merakımızı uyandıran bir diğer konu ise Snake’in değişen ses sanatçısıydı. 24 serisinden tanıdığımız Kiefer Sutherland, Snake’i seslendirme konusunda fazlasıyla başarılı bir iş ortaya çıkarmış.

KURTARMA ÇABALARI
Oyunun bahsetmiş olduğumuz süresini uzatmanın bazı yolları var neyse ki. Oyunu bitirdikten sonra açılan yan görevler sayesinde yeniden silahlarımızı kuşanıp göreve atlayabiliyoruz. Ortalığı patlatabileceğiniz veya kimliği gizli bir ajanla iletişim kurabileceğiniz bu görevler keyifli ve tekrar oynanabilirliği mümkün kılıyor. Ancak buradaki en temel sıkıntı da, haritanın değişmiyor olması. Yani tekrar tekrar aynı askeri üsse girip, aynı yollardan geçmek ne derece hoşunuza gider o kadarını bilemiyoruz.

mgsv
Lakin bunu sorun etmeyen oyuncular için bu yan görevler ve ana görev dahil tamamını en yüksek başarı derecesinde bitirme fırsatı sunulması oynanış süresini ciddi şekilde artırıyor. Özellikle öldürdüğünüz düşman, fark edilme sayınız gibi değişkenleri dikkate alarak yapılan derecelendirmelerde yüksek skor tutturma isteğinin önüne geçmek zor. Snake gibi bir süper askeri yönetip, ardından “C” aldığınızda adama ayıp ettiğinizi düşünüyorsunuz doğal olarak. Kimseyi öldürmemek ve bir kişinin bile bakış açısı dahiline girmemiş olmak oyunun en önemli şartı. Bunun için de gizlilik mekaniklerini kullanmanız ve burnunuzu topraktan ayırmamanız gerekiyor.

mgsv
KOJIMA’YA YAKIŞMADI
The Phantom Pain ile birlikte ilk kez açık dünya konseptiyle karşımıza çıkacak olan Metal Gear Solid, Ground Zeroes ile birlikte ufak bir ön gösterim gerçekleştiriyor. Oldukça küçük bir alanı kullanıyor olsa da, açık dünya oynanışının MGS’ye çok yakıştığını söylememiz gerekli. Teknoloji demosu olarak baktığımızda harika bir iş çıkaran Ground Zeroes, başlı başına bir oyun olarak değerlendirdiğimizde ise sınıfta kalıyor ne yazık ki.