reklamı kapat

POPÜLER

MG

MG hızlanıyor; Türkiye’ye dönen marka Honda E’ye rakip model hazırlığında

SUV modelleriyle farklı pazarlarda adını duyurmaya başlayan MG, binek sınıfta en ulaşılabilir elektrikli modeli için de düğmeye basıyor.

10 yılı aşkın süredir Çin merkezli SAIC kontrolü altında yeniden yapılanan MG, özellikle son birkaç yılda çalışmalarının meyvesini almaya başladı. Uzak Doğu ve Hindistan gibi pazarların ardından İngiltere’de de rekabetçi modeller ortaya koyan marka, 2021 itibarıyla da Türkiye pazarına dönüş yapacak. Doğan Trend Otomotiv çatısı altında Türkiye’ye gelecek olan MG’nin satın alabileceğimiz ilk modeli, elektrikli SUV ZS EV olacak. Aynı modelin benzinli versiyonunu da 2021’nin sonlarına doğru listelerde göreceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Çinli SAIC altında küllerinden doğan MG’nin yeni marka politikası, ağırlıklı olarak erişilebilir ve bütçe dostu dinamikler üzerine kurulu. Fiyat/performans bazında ilgi çekmeyi hedefleyen yeni oluşum, ürün gamına SUV modellerin ardından giriş seviyesi niteliğinde kompakt bir HB eklemeye hazırlanıyor. Modelle ilgili gelen ilk detaylar, Honda E’ye doğrudan rakip olacak bu modelin 2022’de satışa sunulabileceğine işaret ediyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

MG ürün gamının giriş seviyesinde yer alacak model için masadaki beklentiler

Geçtiğimiz hafta içerisinde 2017 yılında konsept olarak tanıttığı spor coupe modeli E-Motion’ı üretime geçireceğini duyuran markanın, bu kompakt modelle binek sınıfta da yavaş yavaş bir ürün gamı oluşacak. Modelle ilgili henüz ilk detaylar masada göründüğü için, kesin bir rakamsal veriden bahsetmek şimdilik biraz zor görünüyor. Beklentiler ise ZS EV’de kullanılan ve 340 kilometre menzil vadeden 44,5 kWh kapasiteli bataryadan daha kompakt bir ünitenin kullanılacağı yönünde. Bu durum şüphesiz aracın fiyatlandırmasının aşağıda tutulabilmesindeki en büyük yardımcı etmenlerden birisi olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bataryadaki kapasitenin aşağı çekilmesiyle birlikte bu yeni kompakt modelin menzil değeri bazında 340 kilometrenin altında konumlanacağına şüphe yok. Buradaki kapasite azalmasındaki handikapın, toplamda ağırlık ve aerodinamik gibi kriterlerle absorbe edilebileceği de unutulmamalı. MG’nin buradaki menzil hedefini 250 kilometre dolaylarında tutması, iddia ettiği rekabette gerçekten varlık gösterebilmesi adına şimdilik yeterli gibi görünüyor. Burada Honda E’nin 200 kilometre menzil kat edebildiğini de hatırlayabiliriz. Yine bir süredir asfaltta olan Mini Electric de 230 kilometre dolaylarında menzil değeriyle kullanıcıları bekliyor. Avrupa’nın en ucuz elektrikli otomobili olma iddiasını taşıyan Dacia Spring Electric de 225 kilometrelik menzil değeriyle pazara sunulacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Performans bazında da 100 ile 130 beygir aralığında bir güce sahip olması muhtemel olan model için kilit nokta hızlı şarj teknolojisi olacak. Günlük kullanımda sorun çıkartmaya 200-250 kilometrelik menzil değerlerinin kullanıcı cephesinde görülen “yetersizlik” algısı ancak kısa sürede batarya dolumun yapılabildiği bir senaryoda mümkün. Burada 44 kWh kapasiteli bataryaya sahip olan ZS EV’nin 50 kW hızlı şarj desteğiyle 1 saatin altında yüzde 80 dolum seviyesine getirilebilir olmasını yine bir kıstas olarak alabiliriz. Fiyat olarak rakiplerinin altında konumlanacak olan modelle ilgili net gelişmeleri bu yıl içerisinde almayı bekliyoruz.

İlgili video

ZS EV tanıtımı

Not: Haberin ana görselinde temsili olarak MG Hector SUV kullanılmıştır.