reklamı kapat

POPÜLER

Microsoft LOG Tasarım

Microsoft, bir “süper uygulama” geliştirmek istiyor

 - Güncelleme: 06 Aralık 2022 18:04

Yazılım devi Microsoft, ortaya çıktığı kadarıyla birçok hizmeti bir araya getiren güçlü bir “süper uygulama” geliştirmek istiyor.

Microsoft, direkt olarak CEO Satya Nadella’nın istediği bu henüz erken aşamada yer alan “süper uygulama” ile aktarıldığı kadarıyla alışveriş, mesajlaşma, arama, haber ve daha fazlasını bir araya getirecek bir iPhone ve Android uygulaması hedefliyor. Şirket burada biraz WeChat’i örnek alıyor. WeChat, “mesajlaşma, alışveriş, haber ve oyunlar” gibi farklı kategorileri tek bir uygulamada birleştiriyor. Söylendiği kadarıyla Microsoft yöneticileri bu uygulama ile şirketin reklamcılık tarafının büyümesini, Bing arama motorunun desteklenmesini ve Teams ile diğer mobil hizmetlere daha fazla kullanıcı çekilmesini istiyor.

Arama konusunda Apple da uzun süredir Google’a alternatif bir arama motoru kullanıma sunmak istiyor. Teknoloji devi olası bir Apple Search ile gerçekten büyük bir adım atabilir ancak bu kesinlikle hemen olmayacak. Çünkü geçen ay çıkan bilgilere göre Apple kendi arama motorunu kullanıma sunmaktan en az dört yıl uzakta bulunuyor. Söylendiği kadarıyla firma bu konuda yetişmiş mühendisleri Google’a kaptırıyor, bu açıdan proje istenildiği gibi hızlı şekilde ilerlemiyor.

Hiçbir zaman çıkmama ihtimali de bulunan Google’a direkt rakip Apple Search özelinde yaşanan mühendis kayıpları, söylendiği kadarıyla Siri’nin öneri sistemi ve iOS ile Mac’in yerleşik arama sistemlerindeki ilerlemeleri de geride tutuyor. Kendi arama motoru macerasına üç eski Google mühendisi tarafından kurulan Laserlike’ı 2018 yılında satın almasıyla hız veren Apple, şu an bu taraftaki seviyeden hiç memnun değil. Hatta Apple ilginç şekilde Laserlike’ın kurucularını da tekrardan Google’a kaptırmış durumda.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Google, çok uzun yıllardır Apple cihazların ana tarayıcısı Safari’de yerleşik arama motoru kalmak için milyarlarca dolar ödeme yapıyor. Geçtiğimiz yıllarda Google’dan Apple’a her yıl 8 milyar dolar ila 12 milyar dolar arasında bir rakam gidiyor bilgisi veriliyordu.

Daha sonra konuşan kaynaklara göreyse Google, sadece 2020’de Apple’a yerleşik arama motoru olarak kalmak adına tam 10 milyar dolar ödedi. Bunun 2021 toplamında 15 milyar dolara, 2022’de ise 18 milyar dolar hatta 20 milyar dolara ulaştığı veya ulaşacağı aktarılıyor. Bu konuda iki dev isim de net bir rakam vermiyor.

Yeni bilgilere göre Microsoft bunu değiştirmek için Apple’a birden fazla teklif vermiş ancak Google her zaman daha fazla ödeyerek Microsoft’u geride bırakmış. Bu yüzden Bing arama motoru Apple’ın yerleşik arama motoru olamamış.

Microsoft planları yanında bu da ilginizi çekebilir: DJI imzalı yeni drone modeli