reklamı kapat

POPÜLER

Mortal Kombat 11 incelemesi

ÖDÜL MÜ CEZA MI?

Pek çok oyuncu Mortal Kombat X’in “grind”, yani bir şeyleri elde edebilmek uğruna aynı şeyleri tekrar ve tekrar yapmayı gerektiren sisteminden isyan etmişti. Ne yazık ki MK11’de de bu durum değişmiyor. Oyunda gerçekten muazzam ölçekte bir özelleştirme imkanı bulunuyor. Karakter özelliklerinden eşyalara, silahlardan kostümlere kadar her şey değiştirilebiliyor. Her ne kadar tüm bunlar oyun içi ödemelere tatsız bir şekilde yönlendirilmemiş olsa da, içerik anlamında keyifsiz bir yola sıkıştırılmışlar. Söz konusu ögeleri kazanmanın iki temel yolu var: Towers of Time ve Krypt. Çeşitli mücadeleleri bünyesinde barındıran kuleleri tamamlayarak sonucunda ödüllendiriliyorsunuz. Ancak hem bu kuleleri tamamlamak düşünüldüğü kadar kolay değil (Çünkü pek çok dövüşe özel zorluklar ekleniyor ve bu zorluklar yalnızca size etki ediyor) hem de sonucunda elde ettiğiniz ödüller rastgele belirleniyor. Yani arzu ettiğiniz ögeleri elde edebilmek için bu kuleleri defalarca bitirmek zorunda kalıyorsunuz. Krypt tarafında ise çeşitli sandıkları topladığınız oyun içi paralarla açıyorsunuz. Ancak bu sandıklardan çıkan ödüller de rastgele belirlendiğinden aynı sıkıntı kendisini gösteriyor. Evet, oyun yapılabilecek pek çok şey sunuyor ancak bir noktadan sonra bunlar size zulüm olmaktan öteye geçemiyor ne yazık ki…

FERAHLAMIŞ BİR MORTAL KOMBAT

Arenanın içine girdiğimizde ise Mortal Kombat’ın yüklerinden arındığını ve yeni fikirlerle tazelendiğini görüyoruz. MKX ile birlikte gelen koşma sisteminin kaldırılmış olduğunu görmek bizleri sevindirdi. Ayrıca animasyon eşliğinde düşman parçalayan X-Ray saldırıları da yerini Fatal Blow saldırılarına bırakmış. Hasar gücü oldukça yüksek olan bu saldırıları ancak sağlığınız yüzde 30’un altına düştüğünde ve her tur bir kez olmak sureti ile kullanabiliyorsunuz. Sınırlı kullanıma sahip olması ve çok ciddi seviyede hasar vermesi sayesinde hiçbir maç rahat bir zafer garantisi sunmuyor MK11’de. Ayrıca artık 2 farklı barımız bulunuyor oyunda: Savunma ve atak. Savunma barı dolduğunda özel kaçınma hareketleri ve kombo engelleyiciler kullanabiliyorsunuz. Atak barı ise tahmin edebileceğiniz üzere özel saldırı hareketleri sergilemenizi sağlıyor. Tüm bu değişiklikler hem oyunun ferahlamasını, hem de MKX’e göre birazcık daha yavaşlayarak dövüşün tüm akışkanlığının hissedilebilmesini sağlamış. Merak etmeyin; MK11 bugüne kadar bir dövüş oyununda gördüğümüz en iyi eğitim bölümü ile birlikte geliyor. İster seriye ilk kez giriyor olun, isterseniz yılların MK oyuncusu, bu bölüm fazlasıyla işinize yarayacak.

HASSAS KİŞİLERE GÖRE DEĞİL

İlginç bir şekilde Mortal Kombat 11 hala Unreal Engine 3 motorunu kullanıyor. Unreal Engine 4’e geçmeme sebebi olarak alıştıkları ve üzerine inşa ettikleri yapıyı değiştirmek istemediklerini belirtiyorlar. Her ne kadar eski bir motor olsa da, MK11 mevcut standartlara göre oldukça güzel görünüyor. Özellikle de herkese tavsiye etmeyeceğimiz vahşet sahnelerinde. Ancak böyle şeylerden rahatsız olan biri değilseniz kesinlikle MK11’in sinematik dövüş atmosferini birincil elden deneyimlemelisiniz…