reklamı kapat

POPÜLER

Ne ekersen, onu biçersin; Ford Ranger Raptor incelemesi

 - Güncelleme: 12 Mart 2022 23:32

RAKAMLAR NE SÖYLÜYOR?

Ranger Raptor’ın kaputunun altında sürüş zevkinde eksiklik hissettirmeyecek niteliklerde bir motor konumlandırılıyor. Bi-turbo ile desteklenen 2.0 litrelik dizel makine 213 PS güç ve 500 Nm’lik tork değerleriyle gayet yeterli veriler sunabiliyor. Ford’un son yıllarda dikkat çeken 10 kademeli otomatik şanzımanıyla kombin edilen bu motor, 2,5 tonun biraz üzerinde ağırlığa sahip olan Raptor ile baş etme konusunda hiçbir soru işareti barındırmıyor. Ford’un Mustang ve F-150 birçok önemli modellerinde de yer verdiği şanzımanın geçişleri ve işleyişinde rahatsız edici bir deneyim söz konusu değil.


Dayanıklılık tarafında da güven veren ünitenin, verimli dizel motorla birlikte tüketim tarafında da kabul edilebilir değerler görmemize olanak tanıdığını söyleyebiliyoruz. Raptor ile gerçekleştirdiğimiz test sürecinde yoğun arazi, trafikli ve mini uzun yol niteliğinde farklı karakterlerdeki sürüşleri deneyimlediğimiz karma bir rotayı içerdi. 500 kilometre civarında seyreden bu macerada yol bilgisayarına yansıyan 12 litrelik tüketim, aracın niteliklerini ve yeteneklerini göz önünde bulundurduğumuzda kabul edilebilir seviye olarak görülebilir. Fabrika çıkış 8,9 litre olarak verilen karma tüketim değerini yakalamak zor olsa da, sakin kullanımlarda 12 litrelik altına da kolaylıkla inilebilir.