reklamı kapat

POPÜLER

2022 Ford Ranger Raptor

Kum, çamur ve eğlencede yeni perde; 2022 Ford Ranger Raptor tanıtıldı

Amerikalı F Serisi’nden gelen yeni yüzle birlikte daha da dikkat çekici olan 2022 Ford Ranger Raptor, teknik revizyonlar da barındırıyor.

2021’in son çeyreğiyle birlikte standart versiyonları üzerinden yeni nesile geçiş yapan Ranger ailesinin yaramaz çocuğu da nihayet yüzünü gösterdi. Tasarım ve geliştirme süreci Ford’un Avustralya operasyonu tarafından yürütülen Raptor, kısa süre önce gerçekleştirilen tanıtımla birlikte bir üst perdeye geçiyor. Fabrikadan çıkış nitelikleriyle motor sporları performansı göstermeye hazır yeteneklerin daha da ileriye taşındığı 2022 Ford Ranger Raptor, tasarım bazında ise sakin ve beklentileri yanıltmayan değişimlerle karşımıza çıkartıldı.

2022 Ford Ranger Raptor için şasi revize edildi

Hemen her pickup kullanıcısının hayallerini süsleyen Raptor’ın arazideki yüksek performans dinamiklerini geliştirmek adına önemli revizyonlar yapıldığını görüyoruz. Bu noktada bizim en fazla dikkatimizi çeken taraf şasi ve süspansiyonlarda. Gövdeyi daha dayanıklı hale getirmek için güçlendirme çalışmaları yaptığını gördüğümüz Ford mühendisleri, Raptor’ı ayıran en büyük özelliklerden olan Fox süspansiyonlarda da yeni mekanik parçalara yer veriyor. Alüminyum alaşımdan yapılmış süspansiyon elemanlarının tamamı bir araya geldiğinde bir önceki jenerasyondan yüzde 50 oranında daha efektif bir sönümleme ve tepki performansı vadediyor. 290 milimetre önde ve 250 milimetre arkada verilen yükseklik ayarı da altını çizmemiz gerekenler arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Motor tarafına baktığımızda ise bi-turbo destekli 2.0 litrelik dört silindirli dizel motorun, yola devam ettiğini görüyoruz. Bununla birlikte Türkiye’ye gelmesini beklemediğimiz 3.0 litrelik twin-turbo V6 motor da yeni nesille birlikte tercih edilebilecekler arasında. Performans bazında da zirveyi temsil eden bu motor 288 PS güç ve 491 Nm tork üretirken, bazı pazarlarda 397 PS güç ve 583 Nm torkluk kombinasyon da satışa sunulacak. Şanzıman tarafında ise 10 kademeli otomatik şanzımanla yola devam ediliyor. Raptor’ın sürüş ve arazi modları da yine şemada ön planda. İki farklı kademede aktarım sağlayan (4H, 4L) güç aktarım modlarının yanında sadece arkadan itişli olarak da aracı kullanmak mümkün. Bunun dışında Çakıl, Çamur, Kum ve Baja gibi yeni nesille birlikte gelen sürüş modları da kullanıcıları bekliyor olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İkinci nesille birlikte dış tasarımdaki değişimlerin yanında en büyük hissedilir revizyonlar kokpit elemanlarında karşımıza çıkıyor. Yeni Ford modellerinde görmeye başladığımız ve konsolda dikey formda konumlanan 12 inçlik multimedya ekran buradaki ilk ayırt edici parça olacak. 12,4 inçlik tamamen yeni dijital sürücü paneli de güncel modellerde gördüğümüz kullanıcı deneyimini nihayet buraya da getiriyor. Araçta standart olarak sunulan; 32 inçlik arazi lastikleri, 17 inçlik jantlar, LED Matrix ışıklandırma grubu, ısıtmalı direksiyon simidi ve 10 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi de dikkat çekenler arasında. Fiyatları henüz açıklanmayan Ranger Raptor, önümüzdeki yaz döneminden itibaren yollara çıkmaya başlayacak.