reklamı kapat

POPÜLER

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

Piste özel canavar Bugatti Bolide, Brembo’nun şimdiye kadar ürettiği en büyük karbon fren sistemiyle geliyor

İlk aşamada sadece dijital bir proje olarak tanıtımı gerçekleştirilen Bugatti Bolide, piste özel bir canavar olarak yolda bulunuyor.

Bugatti Bolide, sadece pist odaklı kullanım hedeflenerek geliştirme aşamasına alınan bir hiper otomobil modeli. Yukarıda da dediğimiz gibi ilk aşamada sadece bilgisayar ortamında gösterilen model, en son yukarıdaki galerinin sonunda görebileceğiniz “çıplak” şekilde sergilenen özel üretim karbon fiber monokok gövdesi ve yeni detaylarıyla dikkat çekmişti. Resmi olarak yapılan açıklamaya göre piste özel hiper otomobil, LMH ve LMDh Le Mans yarışları özelinde FIA standartlarını karşılıyor ve askeri sınıf bir yangın söndürücüye dahi sahip. Karbon fiber monokok gövdesi normalde sadece Formula 1 ve Le Mans yarış arabalarında kullanılan en yüksek kalitede karbon fiber malzemeleri kullanan araç, birçok çarpışma testine alınmış ve bir testte A sütunu çatlamadan önce tam 7,5 tonluk bir yüke dayanmış. İkinci testte B sütunu 12 ton günce dayanmış, üçüncüsünde ise monokok gövde 6 tonluk uzunlamasına yük karşısında sorunsuz olarak durmayı başarmış.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Aracı şimdi öne çıkaran ise bir Brembo detayı oldu. Ünlü fren üreticisinin şimdiye kadar hazırladığı en büyük karbon fren sistemiyle (Karbon-Karbon olarak geçiyor) geldiği açıklanan aracın ön kaliperinde, 390×37.5mm karbon rotorlar için dört adet 25 mm’lik balatalar ve sekiz pistonlu yapı kullanılıyor. Arka kaliperde ise altı pistonlu bir yapı var ve 390x43mm karbon rotorlar için 24,5 mm’lik dört balataya yer veriliyor. Araçtaki yüksek ısıya ve güce dayanıklı 15,3 inç çapındaki karbon-karbon frenler, aktarıldığı kadarıyla ilk olarak Concorde uçağı için geliştirilmiş ve daha sonra Formula 1 araçlarında da kullanılmaya başlanmış. Bu konuda Brembo Operasyon Direktörü Mario Almondo, “Bugatti Bolide için bir fren sistemini geliştirmek Brembo Performans Bölümü için heyecan verici bir meydan okumaydı ve sonuçta başardıklarımızla oldukça gurur duyuyoruz. Otomobilin inanılmaz özellikleri ve gücüyle başa çıkabilmek için tüm sistemi yeniden tasarlamamız gerekti.” açıklamasında bulundu.

Aracı bir ara öne çıkaran ise üretim versiyonunda karşımıza çıkacak kokpitin gösterilmesi olmuştu. Etkileyici bir direksiyonu merkeze alan ve içeridekilere temiz havayı merkeze yerleştirilen egzoz benzeri bölümden sağlayacak olan araç, karbon fiberin tamamen hakim olduğu iç mekanda sürücüyü tamamen saran yarış odaklı koltuklar barındırıyor. Direksiyonu arkasına bir karbon fiber panelde bir araya getirilen üç farklı ekran yerleştirilen araç, aktarıldığı kadarıyla 40 adet üretilecek ve araç başı tam 4,4 milyon dolarlık bir fiyat istenecek.

Model teknik olarak hatırlamak adına 0,67 kilograma 1 PS’lik güç oranına sahip. 8.0 litrelik dört turbo destekli W16 motoru ile tam 1.578 beygir güç üreten araç için kuru ağırlık seviyesinin 1,240 kilogram olarak hesaplandığını görüyoruz. Bu özel aracın teorik olarak 500 km/s hıza çıkabileceği söyleniyor ancak firmanın böyle bir araçta bu kadar yüksek hıza çok fazla ihtiyacı bulunmuyor. 0’dan 100 km/s hıza 2,17 saniye, 0’dan 200 km/s hıza ise sadece 4,36 saniyede çıkacağı aktarılan Bolide modelinin, kağıt üzerinde 0-500 km/s aralığını tamamlamasıysa yaklaşık 20 saniye sürecek bilgisi veriliyor.

Bugatti Bolide yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu