Çok sayıda otomobil şirketini çatısı altında birleştiren Stellantis, hidrojen yakıt hücresi geliştirme programını sonlandırıyor.
“Hidrojen pazarı hâlâ niş bir segment olmaya devam ediyor. Bu alan için orta vadede ekonomik sürdürülebilirlik açısından herhangi bir umut yok,” diyen Stellantis, buna bağlı olarak hidrojen yakıt hücresi geliştirme programını sonlandırma kararı aldı. Bu yıl hidrojenle çalışan yeni bir “Pro One” serisi ticari aracın piyasaya sürülmeyeceğini belirten şirket, 2024’ün başında ürün gamına sekiz adet yakıt hücreli orta ve büyük boy hidrojenli ticari araç ekleyeceğini söylemişti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket en son HYDROGEN IAA Transportation 2024’te tanıtılan Opel Movano ile dikkat çekmişti. Bu araç hakkında şunlar aktarılmıştı: “Alman teknolojisiyle yenilikçi tasarımın buluşma noktası Opel, IAA Transportation 2024’te ticari araç teknolojisinin geleceğine yaptığı yatırımları ziyaretçilerin beğenisini sundu. Almanya Hannover’de gerçekleştirilen fuarda, tamamen elektrikli versiyonu bulunan büyük boy van modeli yeni Movano’nun hidrojen yakıt hücreli seçeneğini tanıttı. Elektrikli ya da yüksek verimliliğe sahip dizel modeliyle sipariş edilebilen yeni Opel Movano ailesi, dünya prömiyerini IAA Transportation 2024 fuarında gerçekleştirilen yeni Opel Movano HYDROGEN ile ürün gamını genişletiyor.
Blitz adı verilen şimşek amblemi ile tanınan marka, hidrojen yakıt hücreli Yeni Movano ile yenilikçi bir motor konseptinin diğer özelliklerden taviz vermeden nasıl günlük olarak kullanılabileceğini ortaya koyuyor. Yeni Opel Movano HYDROGEN, emisyonsuz şekilde uzun mesafeler kat etmek isteyen ya da iş modelleri gereği hızlı yakıt alma sürelerine ihtiyaç duyan filo müşterileri için ideal bir çözüm sunuyor. Movano HYDROGEN, oldukça basit bir prensiple çalışıyor; yakıt hücresi elektrikli motoru çalıştırmak üzere elektrik üretmek için hidrojen ve havayı kullanıyor. Bu tepkimenin tek ürünü ise egzozdan çıkan saf su buharı.
Bu nedenle elektrikli araç, motor teknolojisi sayesinde sürüş sırasında sıfır karbondioksit salınımına sahip. Movano HYDROGEN’in plug-in yakıt hücresi konseptiyle tüm yakıt hücresi sistemi motor kapağı ve araç zemininin altında yer alıyor. Movano HYDROGEN’de gövde altına monte edilmiş dört adet 700 bar hidrojen tüpü bulunuyor. Bunlar 5 dakikadan kısa bir sürede hidrojenle doldurulabiliyor ve yaklaşık 500 kilometre (WLTP1’ye göre) sürüş menzili sunuyor. Verimli sunum şekli sayesinde kargo hacmi değişmeden kalıyor ve gövde tipine bağlı olarak 13’ten (L3H2 için) azami 17 metreküpe (L4H3 için) kadar değişiklik gösteriyor. Movano HYDROGEN, yaklaşık 1.370 kilogram yük taşıyabiliyor.”
Stellantis yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X