reklamı kapat

POPÜLER

2022 Ford Puma

Tasarım detaylarıyla fark yaratan 2020 Ford Puma tanıtıldı

 - Güncelleme: 26 Haziran 2019 17:05

Bir süredir devam eden ipucu sürecinin ardından sonuca bağlanan 2020 Ford Puma, kullanıcıların dikkatini çekmek konusunda oldukça iddialı.

Hafta başında ortaya çıkan gelişmeleri üzerinden değerlendirmesini gerçekleştirmeye başladığımız 2020 Ford Puma için örtülerinden kurtulma vakti geldi. Markanın SUV ürün gamı içerisinde özellikle tasarımıyla dikkat çekmesini beklediğimiz modelin bu beklentileri karşılamak konusunda hiç zorlanmayacağını söyleyebiliriz. Her geçen gün pazar payı artan kompakt SUV sınıfında kendisine yer açacak olan Puma önümüzdeki yıldan itibaren kullanıcıların karşısına çıkacak. Paylaşılan detaylar arasında aracın Romanya’da bulunan Craiova Tesisi‘nde üretileceği de dikkatlerden kaçmıyor.

2020 Ford Puma donanım özellikleri

Tasarımıyla dikkat çeken yeni jenerasyon Ford Puma’nın B segmenti platformu üzerine geliştirildiğini görüyoruz. Nispeten giriş seviyesi olarak nitelendirebileceğimi bu altyapının daha kullanışlı hale getirilmesi içinse dingil mesafesi ve iz genişliği gibi bölümlerde iyileştirmelere gidilmiş olması oldukça önemli. Aracın tasarım karakteri ise oval hatlar üzerine kurulmuş durumda. Tercih edilen genel gövde tasarımının karakteristik ışıklandırma gruplarıyla tamamlandığını da görebiliyoruz. Puma Titanium donanım paketinde; 18 inçlik alaşım jantları, ön ızgara, sis farı ve yan marşpiyelerde krom detayları, metalik gri arka difüzörü, deri direksiyonu ve ahşap eklentileriyle fark yaratmaya çalışıyor. ST-Line paketinde ise jantlar 19 inçe kadar yükselebilirken, süspansiyon ve kokpitteki bildiğimiz dokunuşlarla işler biraz daha sportif karaktere kayıyor.

Sınıfının en iyi bagaj hacmini beraberinde getirme iddiasına sahip olan Puma’da 456 litrelik bir alan söz konusu. Fonksiyonellik için üç farklı konumda ayarlanabilen bagaj zemini akıllı bagaj kapağı teknolojisiyle destekleniyor olması da fazlasıyla önemli. Ford Puma’nın çevresinde 12 adet ultrasonik sensör, üç adet radar ve iki adet kamera bulunuyor. Tahmin edilebileceği üzere bu parçalar oldukça zengin olan elektronik destek sistemlerinin bir işareti. Listeye baktığımızda; Dur-Kalk özelliğine sahip Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Trafik Levhası Tanıma Sistemi ve Şerit Hizalama Sistemi, Çapraz Trafik Uyarı Sistemi özelliğine sahip Kör Nokta Uyarı Sistemi, yaya algılama ve otomatik park sistemi gibi parçaların listede kendisine yer bulduğunu görüyoruz. Kokpitin merkezinde yer alan ekranın 12,3 inç ebatında olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hibrit motordan detaylar

Puma’nın motor seçenekleri kısmına geldiğimizde yarı-hibrit sistemini kullanan ilk model olacağını görüyoruz. EcoBoost Hybrid teknolojisinde Puma’nın 1,0 litre EcoBoost benzinli motorunda 11,5 kW gücünde entegre bir elektrik desteği karşımıza çıkıyor. 48 Voltluk lityum-iyon mimarisinin yer aldığı sistem, depolanan enerjiyi kullanarak üç silindirli benzinli motoru normal sürüş ve hızlanma anında ilave tork ile desteklemek üzere devreye giriyor. Yarı hibrit sistemin 125 PS ve 155 PS olmak üzere iki farklı güç versiyonu bulunuyor. Özellikle alt devirlerde benzinli motora kıyasla yüzde 50 daha fazla tork sunan hibrit sistem bu sayede benzinli motorun yakıt verimliliğini yüzde 9’a kadar iyileştirebilmekte. Paylaşılan tüketim değerleriyse 125 PS’lik versiyonda 5,4 lt/100 km iken 155 PS’lik versiyon ise 5,6 lt/100 km olarak tabloya yansıyor. Ford Puma’nın ilk resmi gösterimi Frankfurt Otomobil Fuarı kapsamında yapılacak.

İlginizi çekebilir

2019 Ford Focus ST