reklamı kapat

POPÜLER

Facebook TikTok LOG Tasarım

TikTok etkisiyle büyük Facebook değişimi yolda bulunuyor

TikTok, sosyal medya dünyasını ciddi şekilde değiştirdi ve Meta buna ayak uydurmak adına büyük Facebook değişimi planlıyor.

TikTok, şu an dünyanın en çok kullanılan sosyal medya kanalları arasında yer alıyor. Uygulaması sürekli olarak en çok indirilenlerin listesinin başında yer alan servis, trendleri belirleme konusunda da tartışmasız lider konumunda bulunuyor. Özellikle yeni nesil için olmazsa olmaz haline gelen TikTok, çatı şirket Meta’yı tahminlerin ötesindeki devasa başarısı ile oldukça zorluyor. Instagram’ı TikTok ile rekabet edebilir hale getirmek adına gerçekten çok büyük çaba harcayan firma, görünüşe bakılırsa Facebook tarafında da önemli değişimler planlıyor. Ortaya çıkan şirket içi yazışmalara göre Facebook’un özellikle ana akışı için ciddi güncelleme kapıda bulunuyor. Yeni dönemde Meta, takip edilen hesaplardan gelen içeriklerden çok, algoritma tarafından seçilecek dikkat çekici içerikleri Facebook kullanıcılarının karşısına getirecek. Burada en büyük odak nokta TikTok nedeniyle hazırlanan kısa video formatı “Reels” olacak ve sizinle direkt bağlantısı olmayan içerikler, Facebook’un size özel algoritması ile “beğenebileceğiniz” düşünülerek karşınıza getirilecek.

Yeni dönemde direkt olarak TikTok’un “Sizin İçin” kısmını kopyalayacak Meta, söylendiği kadarıyla daha önce ayrılan Messenger’ı da tekrardan Facebook’a dahil etme konusunda planlar yapıyor. Bu büyük değişiklikleri tam olarak ne zaman yapacağı bilinmeyen Meta, yenil nesil Facebook için bazı tasarım değişikliklerine de gidebilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Facebook, herkesin bildiği üzere yeni nesli kaybedeli çok oldu. Firma eski popülerliğinden gerçekten çok uzakta ve köklü değişiklikler konusunda da geç kalınmış durumda. Ancak yine de atılan adımlar firmanın geleceği için önemli olabilir. Bu arada TikTok sadece Meta’yı etkilemiyor. YouTube da TikTok’la mücadele etmek istiyor. Firmanın bu konuda en büyük adımı ise “Shorts” formatı olmuştu. Son açıklamaya göre şu an aylık 1.5 milyar Shorts kullanıcısı bulunuyor.

Facebook ve TikTok odaklı planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Samsung imzalı ilginç projektör Freestyle