reklamı kapat

POPÜLER

Tüm efsaneleri geride bırakan 430 beygirlik “hafif” güç: Lotus Exige Cup 430

09 Kasım 2017

Marka tarihinin en iyi pist süresiyle gelen Lotus Exige Cup 430, geliştiricilerinin iddiasına göre fiyat aralığında rakipsiz özelliklere sahip.

Bugün ne kadarda incesin” iltifatını otomobil dünyasına “Bugün ne kadarda hafifsin” olarak aktarmamıza vesile olan Lotus, 2017 yılını sürprizle geride bırakıyor. Temmuz ayında tarihinin en hafif ve güçlü modeli olan Evora GT430‘u bizlerle buluşturan marka her zaman olduğu gibi sınırlarını bir adım ileriye götürerek çok ciddi ve iyileşmiş değerlere sahip bir modeli daha karşımıza çıkardı. Lotus’un, güç ünitesini GT430 üzerinden şekillendirdiği son modeli Exige Cup 430 bu vesileyle kuzeniyle güç değerlerini paylaşıyor. 3.5 litrelik hacme sahip olan süperşarj destekli altı silindirli bu motor 430 beygir güce ve 440 Nm tork üretirken, farkı her zaman olduğu gibi ağırlık değeri doğrultusunda elde dilen zaman değerleri yaratıyor.

200 kilogramlık diyet

Sahip olduğu bu güç değerlerini altı ileri değerli manuel şanzımanıyla arka tekerleklerinden yere aktaran Lotus Exige Cup 430’ın, Cup 380 geride bırakarak ailenin tepesine yerleştiğini hatırlatarak detaylara giriş yapalım. Modelin geliştirme sürecinde gövdenin komponent ve tasarımını baştan yaratan Lotus mühendisleri burada aerodinamik iyileşmelerin altını çiziyor. Altyapı ve performans parçalarının neredeyse tamamında karbon fiber malzemelerin kullanıldığı modelin toplam ağırlık değeriyse sadece 1.056 kilogram. Bunu zihnimizde daha iyi canlandırmak adına şunu belirtebiliriz, Exige Cup 430 motorunu ödünç aldığı Evora GT430’dan neredeyse 200 kilogram daha hafif. Güç/ağırlık parametresi olarak ton başına 407 beygire yükselen modelde 220 kilogramlık bir yere basma kuvveti söz konusu.


Exige Cup 430’un performans değerlerine bakıldığında da fazlasıyla hissedilen bu ağırlık kazanımı en çok ivmelenme kısmında kendisini belli ediyor. 0’dan 100’e hızlanmasını 3,3 saniyede tamamlayan aracın erişebildiği maksimum sürat değeri 290 km/s olarak açıklanıyor. 0-100 anlamında GT430’dan 0,4 saniye iyi olan aracın maksimum sürat değeriyse 40 km/s geride. Üretim bandından indiğinde her Lotus’un yaptığı gibi soluğu markanın efsanesi Hethel‘de alan Exige Cup 430, verilen bilgilere göre burada rekoru eline geçirmiş durumda. Pisti 1 dakika 24 saniye 8 salisede tamamlayan model 3-Eleven‘ı bile 1,2 saniye ile geride bırakıyor. Bu süre de Exige Cup 430’u pistteki en hızlı Lotus otomobili yapıyor.

Modellerinin tanıtımıyla ilgili açıklamalarda bulunan Lotus CEO’su Jean-Marc Gales; “Bu, bir süredir sürekli hayata geçirmek istediğimiz bir otomobil ve Lotus meraklılarının memnun kalacağından eminim. Cup 430 gücünün yanı sıra, Exige’nin şasisinin sahip olduğu potansiyeli de temsil ediyor. Lotus DNA’sına özgü olarak geliştirilen bu modelin fiyat aralığında karşısına çıkabilecek bir rakibi yok. Buna inanabilirsiniz sözlerimde kesinlikle abartı yok.” diyerek yaşadıkları heyecanın çok büyük olduğunu belirtti. İngiltere’de 127.500 sterlin, Almanya’da ise 128.600 euro‘luk etiket fiyatıyla satışa sunulacak olan Lotus Exige Cup 430 siparişleri resmi olarak başlamış durumda.