reklamı kapat

POPÜLER

internet E-Ticaret

Türkiye’de E-Ticaret platformlarına büyük değişiklikler geliyor

 - Güncelleme: 27 Nisan 2022 10:26

Türkiye’de E-Ticaret siteleri / platformları için büyük değişiklikler kapıda bulunuyor. Birçok başlık altında devasa adımlar geliyor.

Türkiye’de E-Ticaret sitelerinin sayısı ve operasyonları inanılmaz büyük hale geldi. HaberTürk’te alan habere göre E-Ticaretin dengeli şekilde büyümesi amacıyla e-pazaryerlerine bazı kriterler getirilecek, faaliyet alanları belirlenecek ve sektörün orantılı şekilde büyümesi sağlanacak. Bu konuda Ticaret Bakanlığı büyük bir çalışma yürütüyor ve burada çok önemli satır başları bulunuyor. Örneğin yeni dönemde artık büyük E-Ticaret platformlarının yaptığı “Harika Cuma” ya da “Muhteşem Kasım” gibi kampanyalara sınırlandırma getirilecek. Şu an yeni dönem için en çok tartışılan konulardan birisi “elektronik ticaret payı” oluyor. Firmalardan işlem hacmi 1 yılda 30 milyar ile 60 milyar TL arasındaysa, 30 milyarı aşan kısmın yüzde 1’i, 60 ila 75 milyar TL arasındaysa, yüzde 1’e ilave olarak 60 milyarı aşan kısmı için yüzde 5’i, 75 milyar TL’nin üzerindeyse aşan kısım için yüzde 30’u oranında elektronik ticaret payı tahsil edilecek. Bunun sonucu yükselen fiyatlar olarak geriye dönecek yorumları yapılıyor.

Yeni dönemde satıcılar sadece bir e-ticaret pazar yerinde faaliyet göstermek zorunda bırakılamayacak ve taklit ürün satışı da engellenecek. Ticaret Bakanlığı çalışmasına göre platformların ödeme kolaylaştıran “cüzdan” benzeri entegre uygulamaları sona erdirilecek. 

Şirketlerin reklam bütçelerine de düzenleme geliyor. Açıklamaya göre şirketlere bir önceki yıl net işlem hacminin; 30 milyar TL’si için binde 15’ten fazla reklam harcamasına izin verilmeyecek. Eğer işlem hacmi 30 milyar TL’den fazlaysa 60 milyar TL’ye kadar olan kısım için binde 15’e ilave olarak, otuz milyar Türk lirasını aşan kısmın binde 10’u, 60 milyar Türk lirasını aşan kısmın ise binde 5’inden fazla reklam harcaması yapılamayacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni dönemde E-Ticaret platformlarının kendi markalı ürünlerini ve hizmetlerini platformları üzerinden satmasına sınırlandırmalar gelirken, şirketler hem hizmet hem de mal satışı yapan yerler olmayacak. Ticaret Bakanlığı, pazaryerlerinin kurdukları taşıma ağları (Kargo) pazaryeri dışına hizmet veremeyecek düzenlemesini de getirmek adına çalışıyor. Yeni dönemde belirlenen kurallara uymayan E-Ticaret sitelerine / platformlarına çok ciddi para cezalarının kesileceği de belirtiliyor.

E-Ticaret bu da ilginizi çekebilir: Samsung imzalı ilginç projektör Freestyle