reklamı kapat

POPÜLER

Unreal Engine 5.7, resmi olarak kullanıma sunuldu

Unreal Engine 5.7, resmi olarak kullanıma sunuldu

Epic Games tarafından geliştirilen Unreal Engine 5.7, resmi olarak kullanıma sunuldu. Yeni sürümde önemli iyileştirmeler bulunuyor.

Çok sayıda oyuna güç verecek Unreal Engine 5.7 oyun motorunda öne çıkan yeniliklerden ilki “Nanite Foliage”. Bu sistem sayesinde artık çimen, çalı ve ağaç gibi karmaşık bitki modelleri, ekran kartına aşırı yük bindirmeden inanılmaz bir yoğunluk ve detayla işlenebiliyor. Bu altyapı sayesinde performanstan ödün vermeden devasa haritalar son derece detaylı bitki örtüsüyle doldurabiliyor. İkinci büyük yenilik ise “MegaLights”. Bu sistem çok sayıda dinamik ışığın bir sahnede aynı anda bulunabilmesini sağlıyor. Önceden bu kadar çok dinamik ışık kullanmak hem performansı düşürüyor hem de çeşitli görsel hatalara neden oluyordu. MegaLights’ın kümeleme tabanlı ışık mimarisi sayesinde artık yüzlerce dinamik ışık, performansı bozmadan bir arada çalışabiliyor. Prosedürel içerik üretiminin (PCG) genişletilmesi, otomatik harita oluşturma süreçlerinin güçlendirilmesi ve Chaos fizik sisteminin iyileştirilmesi gibi detaylara da sahip olan Unreal Engine 5.7, Lumen’daki geliştirmeler sayesinde iç mekânlarda daha keskin yansımalar ve daha başarılı dolaylı ışıklandırmalar sunuyor.

Bundan önce Epic Games CEO’su Tim Sweeney’nin Unreal Engine 5 temelli oyunlardaki teknik sorunlardan geliştiricileri sorumlu tutması ses getirmişti. Son dönemde Unreal Engine 5 oyun motoru üzerine kurulan birçok yapım ciddi performans sıkıntıları ve teknik problemlerle çıkış yaptı. Bu konuda bir açıklama yapan Epic Games şirketinin CEO’su Tim Sweeney, sorunun oyun motorunda değil, oyun geliştiricilerinde olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bu sorunların asıl sebebi geliştirme sürecindeki genel yaklaşım. Çoğu stüdyo geliştirme sürecinde önce en güçlü donanımlara odaklanıyor, optimizasyonu ve düşük sistemlere yönelik test işini en sona bırakıyor. Oysa ideal olan optimizasyona daha en başta başlamak. Biz bu konuda şu an iki şey yapıyoruz. Motoru güçlendirip cihazlar arasında otomatik optimizasyon altyapısı sağlamaya çalışıyoruz. Bir de geliştiricilere eğitim verip ‘erken optimize et’ anlayışını yerleştirmeye çalışıyoruz. Gerekirse mühendislerimiz de doğrudan destek verebilecek. Artık oyunlar 10 yıl öncesine göre çok daha karmaşık, bu yüzden her şeyi sadece oyun motoru seviyesinde çözmek mümkün değil. Motoru geliştirenlerle oyun yapan ekiplerin birlikte hareket etmesi gerekiyor. Biz de Fortnite’ı optimize ederken öğrendiklerimizi Unreal Engine’e aktarıyoruz. Bu sayede düşük donanımlı bilgisayarlarda bile oyunlar daha akıcı ve sorunsuz çalışıyor.”

Unreal Engine 5.7 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X