reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen Phaeton

Volkswagen’den sürpriz paylaşım; iptal edilen ikinci nesil Phaeton ilk kez gösterildi

 - Güncelleme: 07 Temmuz 2022 22:32

Marka tarihinin sınırları en çok zorlayan otomobili olan Volkswagen Phaeton için, ikinci nesil projesi ilk kez paylaşıldı.

Mahallenizin veya bulunduğunuz bölgenin sevilen ve erişilebilir ürünler sunan esnaf lokantası bir gün “Menüye, altın tozuna batırılmış biftek ekliyoruz.” deseydi ne yapardınız? Evet, Volkswagen’in 2002 yılında Phaeton projesini hayata geçirdiğinde pek çok kişi için durum bu şekilde şaşırtıcı ve bir o kadar da şok edici oldu. Gruba uzun süre yönetici seviyesinde hizmet eden Ferdinand Piech’in rüya projelerinden olarak tarihe geçen Phaeton, aynı zamanda en başarısızlarından olarak geride üzücü bir tablo bırakmıştı. Lamborghini ve Bentley gibi lüks markaların gruba katılmasında önemli rol üstlenen Piech’in, Volkswagen’i bir üst segmente çıkarma adımı olarak görülen model, üretim bandına veda edişine kadar iki kez makyaj gördü. 2016 yılında ürün gamından çıkarılan Volkswagen Phaeton, barındırdığı kalite algısı ve bugün bile birçok modelde görmekte zorlandığımız donanımlarına rağmen yüksek fiyatı sebebiyle hiçbir zaman istenilen satış adetlerini yakalayamadı. Süreçle ilgili uzun yıllardır sessizliğini koruyan Volkswagen, modelin yola çıkışının 20. yılının geride kalmasıyla daha önce görülmemiş bir paylaşım yaptı. Phaeton’ın üretime taşınmaya hazır olsa da iptal edilen ikinci jenerasyonunu gösteren bu paylaşım, bazı detayların bugün bile ilham kaynağı olduğunu gösteriyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Volkswagen Phaeton D2 kod adıyla ikinci nesil dinamiklerine bürünüyor

2002 yılında satışa sunulmasının ardından 2007 ve 2014’te birer makyaj operasyonu geçiren birinci nesil Phaeton’da donanımlar kadar motorlar da üst seviyeye odaklanıyordu. Giriş seviyesinde altı silindirli TDI ünitenin konumlandırıldığı modelde V8 ve V10 dışında W12 motor mimarisinin de konumlandırıldığı bir dönemden bahsetmek mümkün. Modelde o döneme göre çok ileride olan adaptif süspansiyon sistemi ve kokpitte camlar için otomatik nem önleme gibi donanımlarda sunuldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Aradan geçen 20 yılın ardından ilk kez gösterilen ikinci nesile baktığımızda çok net bir Audi hissiyatı görüyoruz. Dışarıdaki karakteristik çizgileri premium segment dinamiklerini yaşantan modelin kokpiti de günümüzün Volkswagen modellerine esin kaynağı niteliği taşıyor. Volkswagen’in bu zamana kadar yer verdiği en kaliteli araç içi malzemeler de Phaeton’da gövde gösterisi yapıyor. D2 kod adıyla geliştirilen ikinci jenerasyonun ebatsal olarak da ilk nesilden daha yukarı konumlanışı ve Audi A8’e olan yakınlığı dikkat çekici. Nitekim otomobilin grubun A8’de kullandığı MLB platformu üzerine inşa edilmiş olası da görünüm kadar sürüşte de premium seviyenin kendisine yer bulduğuna işaret ediyor.