reklamı kapat

POPÜLER

Volvo

Volvo mühendislerinden Koronavirüs sürecindeki problemlere ekonomi çözümü

Volvo düzenleyicileri arasında bulunduğu dijital hackathonda, küçük işletmelerin ekonomik durumunu düzenlemek adına yeni bir fikir geliştirdi.

Volvo, çalışma ortakları arasında bulunduğu “Hack The Crisis” dijital hackathon üç günün ardından son buldu. Yoğun bir ortaklaşa çalışmadan sonra dijital hackathonda 7000’den fazla katılımcı tarafından oluşturulan 1000’den fazla yeni, yaratıcı ve somut çözüm ortaya kondu. “Save the Business” kategorisini dört kişilik bir ekip tarafından ortaya konan bir fikir kazandı. Bu ekibin üyelerinden ikisi ise Volvo çalışanları Carissma Dennis (Global Pazarlama Stratejisi) ve Arpit Gupta (Test Mühendisi) oldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

200 Volvo mühendisi küçük işletmeler çalıştı

Ekip, restoranlar, kuaförler ve hizmet sektöründeki diğer benzer küçük işletmelerin krizde ayakta kalmalarına yardımcı olmak için basit ama çok etkili bir araç geliştirdi. Bu tür bir kriz sırasında en savunmasız olanların bu tarz işletmeler olduğu fikrinden yola çıkan ekip, ‘Break Even” (Kırılma Noktası) adlı bir çözüm ortaya koydu. Bir uygulama üzerinde geliştirilecek olan fikir, iki adımdan oluşuyor.

İşletmeler bir uygulamaya kaydolur. Haftalık giderler ve iş başı maliyetler gibi bazı ayrıntıları açıklarlar. Bilgiler, o işletme için kırılma noktasını belirlenir.
Kırılma noktasındaki bilgiler uygulamada depolanır ve paylaşılır. Uygulamaya giriş yapan herhangi bir müşteri, o restoranın kırılma noktasına ulaşmak için kaç öğün yemek satması gerektiğini görebilir. Bu şekilde toplum, yerel işletmelerinin ayakta kalmasına yardımcı olabilir.

Ortak başlatıcılarından biri Volvo olan hackathon ‘Hack the Crisis’, İsveç hükümeti, Dijital Yönetim Ajansı, Hack for Sweden ve Openhack tarafından 3 – 6 Nisan tarihleri arasında gerçekleşti. Marka çalışanları, hayatları, şirketleri ve toplulukları kurtarmak adına; kamu sektöründen, akademiden ve diğer şirketlerden dünyanın dört bir yanındaki mühendislerle çalıştı. Volvo, Avrupa, ABD ve Çin’deki 200’den fazla gönüllü çalışanı ile gerçek bir fark yaratmak için önemli bir rol oynadı. Marka pek çok mentor da potansiyel olarak yaratıcı fikirlere imza attı ve onlara mentorluk yaptı. Katılımcıların pratiklik ve ölçeklenebilirliği göz önünde bulundurularak, çözümlerinde yardımcı oldu.

İlginizi çekebilir

Volvo XC40 Recharge Türkiye’ye ne zaman gelecek?