reklamı kapat

POPÜLER

X (Twitter) LOG Tasarım

X, Elon Musk yüzünden 75 milyon dolar reklam geliri kaybedebilir

Geçtiğimiz hafta teknoloji devi Apple ve IBM gibi dev firmalar Elon Musk’ın sahibi olduğu X’e reklam vermeyi durdurmuştu.

Dünyanın en önemli teknoloji firmalarından olan ABD merkezli Apple ve IBM, başka bazı şirketlerle birlikte Elon Musk’ın antisemitik bir paylaşıma yanıt vermesinin ve bunu “asıl gerçek” olarak nitelendirmesinin ardından X’e reklam vermeyi tamamen durdurdu. Bu konuda geçtiğimiz günlerde bir yazı paylaşan X CEO’su Linda Yaccarino, Apple ve diğer şirketlerin yanıltıcı ve manipüle edilmiş bir makale nedeniyle reklamları kalıcı değil geçici olarak durdurduğunu söylemişti. Reklamların durdurulmasına neden olan konularda yasal bir mücadele başlatan Musk ve Yaccarino, The New York Times’ın son haberine göre maddi olarak ciddi bir darbe alabilirler. Çünkü son gelişmeler sonrasında 100’den fazla şirketin X’e reklam vermeyi durdurduğu ve bunun 75 milyon dolarlık bir kayıp anlamına geleceği aktarılıyor. Eğer aralarından Airbnb, Netflix, Microsoft ve Ubisoft gibi şirketlerin olduğu reklam verenler geri gelmezse, şirketin reklam gelir kaybı tahminlerden daha çok artabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Geçtiğimiz günlerde Media Matters tarafından yayınlanan bir rapora göre bazı şirketler X’teki reklamlarının aşırı sağcı komplo teorileri ve antisemitik içerikli paylaşımlarla birlikte gösterilmesinden de çok rahatsız oluyor. Satın aldıktan sonra attığı adımlarla çok ciddi sayıda reklam vereni kaybeden ancak daha sonra bu durumu toparlayan Elon Musk ve Linda Yaccarino, yukarıda bahsettiğimiz yasal adımı direkt olarak Media Matters’a karşı büyük bir dava açarak hayata geçiriyor.

X adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli