Paylaşılan yukarıdaki fotoğrafla birlikte, yeni Mercedes-Benz G-Class Cabriolet modelinin geleceği doğrulandı.
Mercedes-Benz’in Graz’daki fabrikasında üretileceği aktarılan yeni Mercedes-Benz G-Class Cabriolet, efsane modeli yeniden “havalı” hale getirecek. “Landaulet” tarzı bir forma sahip olacağı belirtilen yeni araç, şirketin açıklamasına göre çok sayıda pazarda satışa sunulacak. Yalnızca içten yanmalı motorla sunulacağı düşünülen model, fiyatına bağlı olarak birçok pazarda ciddi talep görebilir. Mercedes-Benz’in en ikonik araçlarından olan G-Class, en son önemli bir kilometre taşını daha geride bırakmasıyla gündeme gelmiş, şirketin Avusturya’daki fabrikasında 600 bininci G-Class banttan indirilmişti. Üretilen 600 bininci G-Class’ın siyah renkli bir G 580 with EQ Technology olduğu ve müzeye kaldırılmayacağı yani satılacağı açıklanmıştı. Mercedes’in 400 binden 500 bine ulaşması üç yıl sürmüştü. 600 bine ulaşmak ise iki yıl sürdü.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce konsept model Mercedes-AMG GT XX dikkat çekmişti. Araç dört kapılı bir elektrikli sedan ve taşıdığı üç adet Yasa imzalı “Axial Flux” elektrik motoruyla tam 1.341 beygir güç üretiyor. Herkesin beğenmediği bir tasarıma sahip olan konsept, arka camı Polestar 4’te olduğu gibi ortadan kaldırıyor. İlk defa, ticari olarak satışa sunulan AMG One’da gördüğümüz direksiyon simidini etkileyici bir çift ekranlı konsolla harmanlayan araç, turuncu aydınlatma sistemiyle desteklenen olduk.a şık detaylar barındırıyor. 800 voltluk GT XX konsepti, yeni AMG.EA platformunu temel alıyor. Bir motoru önde, diğer iki motoru ise arkada konumlandırılan araç, Mercedes-AMG’nin iddiasına göre 360 km/s hıza kadar ulaşabiliyor. Yapılan açıklamaya göre konsept silikon içerikli anodun kullanıldığı yüksek performanslı bir NCMA batarya üzerine kuruluyor. Mercedes, bu bataryanın 300 Wh/kg’lık enerji yoğunluğu ve yüksek kullanım ömrü sunduğunu belirtiyor. 850 kW’ın üzerine çıkarak beş dakikada 400 km yol yapacak kadar menzil depolayabildiği söylenen araç, AMG’ye göre 0,198’lik sürtünme katsayısına sahip.
2022’de görücüye çıkarılan “Mercedes Vision AMG Concept” modelini akla getiren tamamen elektrikli yeni Mercedes-AMG modeli, yapay –ya da başka bir deyişle sahte– de olsa güçlü bir “V8” motor sesiyle geliyor. Aracı en son gündeme getiren ise İtalya’daki efsanevi yüksek hızlı test pisti Nardò’da kırılan 25 farklı uzun mesafe rekoru oldu. Bu konuda Mercedes-Benz’den gelen açıklamada şunlara yer verildi: “CONCEPT AMG GT XX, dünyanın en hızlı otomobillerinin onlarca yıldır test edildiği İtalya’daki efsanevi yüksek hızlı test pisti Nardò’da sekiz günden kısa sürede 40.075 kilometre yol kat ederek dünya çapında dikkatleri üzerine çekti ve “sekiz günde dünya turu” boyunca etkileyici bir farkla toplam 25 uzun mesafe rekoru kırdı. Otomotiv teknolojisinin öncüsü, zorlu test koşulları altında, üstün dayanıklılığını sergileyerek Mercedes-AMG’nin uzun süredir devam eden rekor kırma geleneğini sürdürdü.
Affalterbach merkezli performans markası, 7 gün, 13 saat, 24 dakika ve 07 saniye boyunca 300 km/s hızla turlar atarak ve rekor üstüne rekor kırarak sınırları zorladı. Rekorlar arasında, bir elektrikli aracın 24 saat içinde kat ettiği en uzun mesafe de yer alıyor. Ancak bu zorlu dayanıklılık testinde, önceki rekor yalnızca bir kez değil, on dört kez kırıldı. Mercedes-AMG, Nardò’da iki CONCEPT AMG GT XX kullandı. Her iki araç da önceki rekoru her 24 saatlik periyotta büyük bir farkla kırdı.” Mercedes-Benz, 2026’da AMG GT XX konseptini temel alan bir süper elektrikli otomobili pazara sunacak. Seri üretime alınacak versiyonda GT XX’in birçok tasarım detayı ve teknik altyapısı yer alacak.