reklamı kapat

POPÜLER

yerli otomobil

Yerli otomobil ile aynı sınıftaki en ucuz araç 800 bin TL oldu

Türkiye’de yerli otomobil ile aynı sınıftaki en ucuz tamamen elektrikli SUV araç modeli maalesef tam 800 bin TL oldu.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, biliyorsunuz geçtiğimiz aylarda TEKNOFEST’te kurulan yerli otomobil TOGG standında açıklamalarda bulunmuştu. Burada aracın 2022 yılının sonunda seri üretim bandından indiğinde tüm Türkiye’nin gurur duyacağını kaydeden Varank, halen belli olmayan fiyat konusunda ise şunları söylemişti

Aracın fiyatı şu andan belli değil. Şunun sözünü veriyor arkadaşlar. Araç kendi sınıfında Türkiye’deki araçlarla yarışacak bir fiyattan piyasaya çıkacak.

Türkiye’de şu an yerli otomobil gibi tamamen elektrikli SUV sınıfında yer alan çok fazla seçenek yok. Peki bu az sayıdaki araçlar 18 Aralık 2021 tarihi itibarıyla kaça satılıyor? Rakamlar tam olarak şöyle:

-BMW iX3: 14 Aralık fiyatı 1.642.600 TL – 18 Aralık fiyatı: 1.933.200 TL
-BMW iX: 14 Aralık fiyatı 2.448.000 TL – 18 Aralık fiyatı: 2.845.800 TL
-Mercedes-Benz EQC: 14 Aralık fiyatı 1.704.000 TL – 18 Aralık fiyatı: 1.704.000 TL
-Mercedes-Benz EQA:
14 Aralık fiyatı 1.332.000 TL – 18 Aralık fiyatı: 1.332.000 TL
-Jaguar I-Pace:
14 Aralık fiyatı 1.873.062 TL – 18 Aralık fiyatı: 2.208.748 TL
-MG ZS EV:
14 Aralık fiyatı 650.000 TL – 18 Aralık fiyatı: 799.000 TL

Her zaman olduğu gibi bir kez daha söyleyelim. Yerli otomobil için vergi konusunda halen bir avantaj olup olmayacağı bilinmiyor. Ancak uzmanlar uluslararası anlaşmalar nedeniyle bunun pek de mümkün olmadığını belirtiyor. Yani TOGG’dan da diğer araçlar ile eşit oranda vergi alınabilir. Rekabet kuralları gereği bu zorunlu olabilir.

Yerli otomobil fiyatına dolar / euro kuru üzerinden direkt etki edecek dışa bağımlılık durumu ne seviyede?

Geçtiğimiz yıl bu konuda bir röportaj veren TOGG CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, merak edilen bu sorunun cevabını şöyle vermişti. CEO, “Marka yaratmadan tasarıma kadar dünyanın en iyileri ile çalıştık. Doğuştan elektrikli yapabilen çok fazla şirket yok. O teknolojiyi edinmiş partnerlerle bu süreçte beraber çalışarak geliştirme yapıyoruz.

Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Aracın bataryası için Çin ağırlıklı 6 firma ile gizlilik sözleşmesi imzaladık. Bunlardan biri ile anlaşacağız. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG’ı seçtik.

Myra, İngiltere’nin kabul gördüğü, özellikle mekanik akşamlarda şasi sistemleri konusunda partnerlerimizden birisi. Tasarım için İtalyanlarla (Pininfarina) anlaştık. Dünya çapında bu işi en iyi kim yapar diye bakıyoruz. Nisan mayıs gibi tedarikçi seçimlerimizi tamamlamış olacağız. Teknolojiyi ülkemize getirip bunu Türkiye’den kiminle yapabiliriz ona bakıyoruz.” demişti.

Bu açıklamadan anlaşılabileceği üzere yerli otomobilin birçok parçası dışarıdan gelecek, bunların fiyatları da doğal olarak güncel kura göre belirlenecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlk yerli otomobil için en çok sorulan sorulardan birisi fabrika ile alakalıydı

Yerli otomobilin fabrikası (Canlı yayın aşağıda) uzun süredir Gemlik merkezli olarak inşa ediliyor. TOGG CEO’su bu konuda da bazı bilgiler verdi. Karakaş “Fabrikadan daha fazlasını kuruyoruz. Avrupa’nın en temiz tesisini yapıyoruz.” dedi. CEO fabrika ile ilgili çevresel şu verileri de paylaştı:

“5 gram/metrekareden daha az uçucu organik bileşen salımı söz konusu olacak. Bu miktar, Türkiye’deki yasal sınırın 9’da 1’ine denk geliyor. Avrupa’daki yasal sınırın 7’de 1’ine denk geliyor. Yani biz zaten “sıfır emisyon” ile başlıyoruz.”

Fabrikanın yakınlarındaki bir uçak pistinin otomobil test pistine dönüştürüldüğü de gelen bilgiler arasında yer aldı.