reklamı kapat

POPÜLER

netflix youtube

YouTube canlı yayınları için Twitch’ten tanıdık yeni özellikler

 - Güncelleme: 15 Temmuz 2021 12:02

Dünyanın en büyük video platformu olan YouTube, yeni özellikler kazanmaya devam ediyor. Bu sefer direkt olarak canlı yayın tarafına odaklanıldı.

YouTube içerisinde biliyorsunuz artık inanılmaz yüksek sayıda canlı yayın yapılıyor. YouTube’un canlı yayın altyapısını Türkiye’de de çok sayıda içerik üreticisi kullanıyor.

İşte bu popüler sistem gelişmeye devam ediyor ve bu sefer Twitch’ten tanıdık üç yeni özellik gelmiş durumda. Bunlardan ilki canlı yayın sohbetini sadece “paralı” abonelere özel hale getirmek. Aktif edildiği zaman yayına sadece kanal aboneleri yorum atabiliyor.

Yeni özelliklerden bir diğeri ise içerik üreticilerin direkt olarak sohbet penceresinde anket başlatmasına imkan tanıyor. Bu da gerçekten çok faydalı görünüyor. Kişiler yayına anket üzerinden daha fazla katılım sağlayabiliyor.

Gelen üçüncü yenilik ise yayınlardan klip alma dönemini başlatıyor. Bu sayede izleyiciler, uzun yayınların en kilit / özel anlarını kayıt altına alarak paylaşabiliyor. Bu özellik şimdilik 1.000’den fazla takipçisi olan oyun yayın kanalları için açılıyor. Ancak bunun ileride herkese açılacağı belirtiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kısa süre önce de YouTube Shorts herkese açılmıştı

Daha önce de söylediğimiz gibi TikTok’un elde ettiği büyük başarı sadece Facebook’u değil Google’ı da etkiledi ve firma karşımıza Shorts ile çıktı.

Başta sadece Hindistan’da teste giren, daha sonra ise ABD ve İngiltere gibi pazarlarda test edilen Shorts, sonunda Türkiye dahil 100’den fazla ülkede kullanıma sunuldu.

Ana YouTube uygulamasına eklenen yani ayrı bir uygulaması olmayan Shorts, mobil YouTube uygulamalarının alt menüsünde yer alıyor ve paylaşılan içerikler arasında basit kaydırma hareketleriyle gezilmesine imkan tanıyor. Google Shorts’un resmi olarak şu şekilde açıklıyor:

“Shorts, tüm kullanıcıların yalnızca akıllı telefonlarını ve YouTube uygulamasındaki Shorts kamerasını kullanarak yeni bir kitleyle bağlantı kurmasını sağlar. YouTube’un Shorts oluşturma aracı, çok segmentli kameramızla en fazla 60 saniyelik kısa videolar oluşturmayı kolaylaştırır.”