reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube söylendiğinde parlayan “abone ol” butonunu test ediyor

Video tarafının en büyüğü konumunda olmayı sürdüren YouTube söylendiğinde parlayan “abone ol” butonunu test ediyor.

Binlerce içerik üreticiye sahip olan YouTube, kişilerin izledikleri kanallara abone olma oranını artırmak adına ufak ancak etkili olabilecek bir test gerçekleştiriyor. Bu test için özel bir otomatik sistem kuran firma, içerik üretici video içerisinde izleyicilerine “kanalıma abone olun” dediği zaman bunu algılıyor ve abone ol butonunu RGB’li bir aydınlatma animasyonu ile öne çıkarmaya başlıyor. Bazı kişilerin abone olma butonunu bulmasını kolaylaştıracak bu özellik, şimdilik her içerik üreticiye açılmış durumda değil. Abonelik sayılarına ufak da olsa olumlu bir etki edecek bu aydınlatmalı butonun nasıl çalıştığını hemen aşağıdaki video açık şekilde gözler önüne seriyor:

YouTube bundan önceyse TV odaklı bir adımla gündeme gelmişti. Geçtiğimiz günlerde gelen bilgilere göre TV uygulamasındaki reklam gösterme sürecini güncellemeyi düşünüyor. Yeni dönemde platform Premium abonesi olmayanlara video içine düzenli olarak serpiştirilmiş çok sayıda kısa reklam göstermek yerine, içeriğin ortasına konumlandırılacak daha uzun reklamlar göstermek konusunda testler yapıyor. Henüz bu yeni planı devreye almayan ve testler üzerinden geri dönüşlere bakan firma, bu sayede Premium abonesi olmayan kişileri sevindirebilir ancak henüz ortada çıkacak uzun reklamların kaç saniye olacağına karar verilmiş değil. YouTube ayrıca reklamın bitmesine kaç saniye kaldığını gösteren daha basit bir reklam geri sayım sayacını da test etmeye başladıklarını belirtiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

YouTube planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu