reklamı kapat

POPÜLER

Youtube LOG Tasarım

YouTube, geliştirdiği faydalı yeni özellikleri duyurdu

Video tarafının en büyüğü konumunda olmayı sürdüren YouTube, bazıları daha önce görülen yeni özelliklerini duyurdu.

YouTube, bugün duyurduğu yeni özellikleri kapsamında kişilerin izledikleri kanallara abone olma oranını artırmak adına ufak ancak etkili olabilecek bir adım attı. Özel bir otomatik sistem kuran firma, içerik üretici video içerisinde izleyicilerine “kanalıma abone olun” dediği zaman bunu algılıyor ve abone ol butonunu RGB’li bir aydınlatma animasyonu ile öne çıkarmaya başlıyor. Bazı kişilerin abone olma butonunu bulmasını kolaylaştıracak bu özellik, “beğenme” butonu için de çalışıyor ve yakında her içerik üreticiye açılacak bilgisi veriliyor. Buna ek olarak mobil uygulamaya bir “sabit / stabil” ses özelliği de geldi. Bu açıldığı zaman istenmeyen ses patlamaları engellenecek, ses tüm video boyunca aynı seviyede kalacak. Bu gerçekten çok ama çok sevindirici bir özellik ve yerleşik olarak açık gelecek. Artık video oynatma hızını iki katına çıkarmak için bir video penceresine basılı tutmak yeterli oluyor ve yanlış dokunmalar adına ekran kilitlenebiliyor (Açmak için belirli bölüme basılı tutulması gerekecek). Kütüphane ve hesap sayfalarını “Siz” adı verilen yeni bir sekmede birleştiren YouTube, yakında Android uygulamasına söyleyerek veya mırıldanarak şarkı arama sistemini getirecek. Akıllı TV’lerdeki YouTube deneyimini de geliştirdiklerini belirten Google, genel olarak güzel bir güncelleme yapıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Platform bu aralar Türkiye’deki reklam adımıyla gündemden düşmüyor. Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan Google, geçtiğimiz aylarda reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test etmeye başlamıştı. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri en son genişlettiği ortaya çıkan firma, altyapıyı geçtiğimiz günlerde ise Türkiye’deki kullanıcılar için de devreye aldı. Buna birçok kullanıcı hiç sevinmedi.

YouTube yenilikleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu