reklamı kapat

POPÜLER

2021 Audi RS3 Sedan

2021 Audi RS3 Sedan ve Sportback tüm detaylarıyla karşımızda

Önceki nesile göre gerek görünüm gerekse sürüş deneyimi olarak çıtayı yükselten 2021 Audi RS3 Sedan ve Sportback, ilk aşamada Avrupa pazarında satışa sunulacak.

Alaaddin’in Sihirli Lambası’ndan çıkan yeşil cinin dilekleri gerçekleştirme konusunda bir sınır koyduğunu hikayeden biliyoruz. Otomobil meraklılarının lambasından çıkan yeni RS3 ailesi ise bu konuda fazlasıyla cömert olma konusunda iddialı. Dördüncü nesile taşınan A3 ailesinin performans zirvesi, bugün gerçekleştirilen tanıtımla birlikte karşımızda duruyor. 2021 Audi RS3 Sedan ve Sportback olmak üzere iki farklı gövde tipiyle asfalta inen yeni modeller, önceki nesile göre tasarım bazında bir katman yukarıda. Izgara, hava kanalları, tamponlar, egzoz sistemi ve difüzör gibi gövdenin temel karakter belirleyicinin çok daha agresif bir karakter ortaya koyduğu modellerin kaputunun altında ise tek motor seçeneği geliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamlarla 2021 Audi RS3 Sedan ve Sportback

Modellerle ilgili resmiyete kavuşan detaylara ilk olarak teknik verilerden başlayalım. Kaputun altında yatan 2,5 litrelik turbo beslemeli beş silindirli motor Avrupa pazarında 400 PS güç ve 500 Nm tork değerleriyle kullanıcıları bekliyor olacak. Önceki nesile göre ufak da olsa iyileştirmeler barındıran bu rakamlarla birlikte otomobilin 0’dan 100’e hızlanması 3,8 saniye olarak karşımıza çıkıyor. Bu da önceki nesile göre 0,3 saniyelik iyileştirme demek. Standart olarak 250 km/s’lik maksimum süratle gelen modeller, RS Dynamic paketi ile 290 km/s hıza kadar çıkabiliyor. Bu rakamların yere aktarılmasından ise 7 kademeli çift kavrama şanzıman ve Quattro’nun kombinasyonu sorumlu.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamların yası sıra yeni jenerasyonla birlikte RS3 ailesinde önemli altyapı yenilikleri de kullanıcıları bekliyor olacak. Markanın “RS Torque Splitter” olarak isimlendirdiği özellik bu noktada ön plana çıkıyor. Arka taraftaki diferansiyelde konumlanan elektronik sistem, sürüş koşullarına göre tork iletim teknolojisini otomatik olarak optimize etmekten sorumlu. Bu sayede iki tekerleğe de bağımsız olarak değişken oranda tork iletimi yapılarak sürüş performansının eniyilenmesi sağlanıyor. Buradaki fark şüphesiz direksiyon başındaki deneyimle ölçülebilecek. Avrupa sipariş süreci önümüzdeki ay içerisinde başlayacak olan yeni RS3 ailesinin ilk teslimatlarının sonbahar döneminde yapılacağı duyuruldu. Almanya merkezli başlangıç fiyatı ise Sportback üzerinden 60.000 euro olacak. Sedan gövde tipi içinse bu rakam 62.000 euro.

İlgili video

Audi E-tron tanıtım filmi