reklamı kapat Advertisement

POPÜLER

ikinci el otomobil otomotiv

2021’in en çok satan ikinci el otomobilleri

Fiyat odaklı bilinmezlikle ışığında son ayları geçiren ikinci el otomobil pazarı için 2021’in genel tablosundan detaylar gelmeye başladı.

Advertisement

Geride bıraktığımız 2021 yılı dünyada ve Türkiye’de daha önce görülmemiş gelişmelere sahne oldu. Pandemi ve çip krizinin etkileriyle geçen süreçte, sektörün model bazında elektrik dönüşümüne de hızlı geçişime şahit olduk. Türkiye’de ise pazar döviz kurunun da etkisiyle özellikle son aylarda fiyat odaklı tam bir kaos ortamına dönüştü. Otomotiv sektörü, büyük tedarik zinciri sorunlarından teslimat talebindeki ani artışa kadar 2021’de büyük zorluklarla karşı karşıya kaldı. Sene başından bu yana neredeyse her ay düzenli bir şekilde fiyat artışlarının yaşandığı görüldü. Bu durumun ikinci el otomobil tercihlerini de yansımaları oldu. Türkiye’nin önde gelen 2.el otomobil platformlarından arabam.com, geride bıraktığımız 2021 yılının ilgi çekici ikinci el ilan verilerini paylaştı. Listede 2021 yılı boyunca en çok ilan verilen 5 kategori, 10 marka, 10 otomobil modeli ve yılı, 10 arazi/SUV/Pick-up modeli, yakıt türleri, vites türleri, motor hacimleri, km. değerleri gibi temel veriler yer alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İkinci el otomobil pazarında 2021 verileri

Yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkan verilerde 2021 yılının en popüler markasının Renault olduğunu görüyoruz. Bu markayı sırasıyla Fiat, Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Citroen ve Honda izliyor. İlanlara model özelinde bakıldığında 2021 yılında en çok ilan verilen otomobil modelleri Clio, Astra, Megane ve Focus oldu. Bu dört modeli ise sırasıyla Passat ve Corolla olarak karşımıza çıkıyor. Arazi/SUV/Pick-up ilanlarının oransal olarak değerlendirmesine bakıldığında ise en yüksek ilan sayısının %20,08 ile Nissan Qashqai’de olduğu görülüyor. Bu aracı sırasıyla Dacia Duster, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 izliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Vergiden kaçış için kaputun altındaki tercihler de küçülüyor

Motor hacmi arttıkça yakıt tüketimi ve MTV miktarları da arttığı için kullanıcıların 1,6 litre hacminin altındaki motorlara 2021 yılında daha çok eğilimi gözlemleniyor. 1,2 – 1,4 arası ve 1,4-1,6 arası motor hacimlerine sahip araç ilanları daha çok ilgi gördü. 1,2-1,4 arası motor hacmine sahip araçların ilan oranı yüzde 29 oldu, 1.4 – 1.6 arası motor hacmine sahip araçlar ise ilanların %52’sini oluşturdu. 2001 cm3 ve üzeri motor hacmine sahip ilanların oranı ise yüzde 4’te kaldı.

İlanlar içinde en yüksek payı 2021’de yüzde 26,8 oran ile 50.000 TL – 100 .000 TL aralığındaki araçlar alıyor. 100.00 TL – 150.000 TL aralığındaki araçlar ise ilanların yüzde 24,2’lik payını almış durumda. 350.000 TL ve üzerindeki araç ilan oranları ise yüzde 7,3. İkinci el piyasasında en çok 200.000 km.- 300.000 km. arasındaki araçlar için verilirken bu km. aralığındaki araçların ilan oranı yüzde 24 oldu. Uygun fiyatlı, yüksek kilometreli araçlar alım gücü düştüğü için daha popüler konumda. 100.000 km. – 150.000 km. ve 150.000 km. – 200.000 km. aralığındaki araçların ilan oranları yüzde 18 olurken, 50.000 km. – 100.000 km. aralığındaki araçların ilan oranı ise yüzde 16’da kaldı.