reklamı kapat

POPÜLER

2022 Ford Tourneo Connect

2022 Ford Tourneo Connect; Volkswagen ortaklığının ilk temsilcisi olarak karşımızda

Volkswagen Caddy ile tasarım ve altyapı dinamiklerini paylaşan 2022 Ford Tourneo Connect, iki farklı gövde uzunluğuyla tercih edilebilecek.

Ford ile Volkswagen’in ticari araç üretimi odağında bir araya getiren ortaklık hamlesinin ilk meyvelerini artık somut olarak karşımızda görmeye başlıyoruz. Halihazırda geliştirme süreci devam eden yeni nesil Ford Ranger için de Amarok üzerinden geçerli olan bu birlikteliğin seri üretimdeki ilk ortak temsilcisi 2022 Ford Tourneo Connect olacak. Dış tasarımdan başlayarak kendisini hissettiren ortak paydaları aracın altyapısındaki komponentlerde de kendisini gösterecek. Yenilenen Tourneo Connet ailesi Trend, Titanium, Sport ve Active seçenekleri üzerinden Avrupa pazarında tercih edilebilecek.

2022 Ford Tourneo Connect için öne çıkan detaylar

Tourneo ailesinin yenilenmesiyle birlikte tasarım dinamiklerinde de hissedilir revizyonlar bizi bekliyor. Ön bölümde ızgara, tampon ve ışıklandırma grubunun tamamını içerisine alan bu görsel değişim, arka bölümde ise halihazırda satışta olan VW Caddy’nin dinamiklerini birebir yansıtıyor. Üst donanım seviyelerinde krom detayların artırılarak kalite algısının yukarıya taşındığı ürün gamında, Active paketi şüphesiz en merak edilenlerden birisi olacak. Binek modellerden de tanıdığımız bu rozetle birlikte Tourneo’nun jant seti, yerden yükseklik değeri ve gövde-tampon eklentileri arazi nitelikleri baz alınarak yeniden yoğuruluyor. Gövdeden bahsetmişken Tourneo’nun uzun ve kısa aks mesafeli olmak üzere iki seçenekle tercih edilebileceğini de belirtmeden geçmeyelim. Standart gövde tipinde 2.600 litrelik bagaj alanıyla gelen ailede, uzun aks mesafeli versiyonda bu değer 3.100 litreye kadar esneklik gösterecek. Ürün gamının 7 kişilik koltuk dizilimiyle satışa sunulacak olması da öne çıkanlar arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kokpit tarafına geçtiğimizde bizleri daha modern bir yaşam alanı karşılıyor. Ailenin en baz versiyonunda bile 8,25 inç olarak gelen multimedya ekranın üst paketlerdeki ebatı 10 inç olarak belirlenmiş durumda. Sürücü tarafında ise analog kadranların yerini 10,25 inçlik panel alıyor. Modern tasarımla birlikte güvenlik asistanları da modern teknolojinin nimetlerini taşıyor. Kullanıcıları 19 farklı sürüş destek asistanıyla selamlayan Ford’un standart olarak sunduğu donanımlar arasında; hız sabitleyici, ön-arka park sensörü, şeritte tutma asistanı ve otonom acil frenleme dikkat çekiyor. Opsiyon paketlerle birlikte devreye adaptif hız sabitleyici, park asistanı ve trafik levhası algılama gibi parçalar da devreye giriyor.

Motorların tamamı Volkswagen’den

Motor tarafına geçtiğimizde ise bileri bir adet benzinli ve iki adet dizel motor karşılıyor. Tamamı Volkswagen’den gelen bu ünitelerin benzli tarafında 1,5 litrelik ünite 115 beygir güç ve 220 Nm tork üretiyor. Standart olarak manuel şanzımanla gelen bu motoru kullanıcılar 7 kademeli otomatik şanzımanla da kombin edebilecek. Dizel tarafında ise 2.0 litrelik ünitenin iki farklı performans aralığı var. Giriş seviyesinde 110 beygir güç ve 280 Nm tork sunan motorun üst kademesindeki değerleri 120 beygir güç ve 320 Nm tork şeklinde. Dizel tarafında otomatik şanzıman tercih etmek isteyen kullanıcıların doğrudan yüksek performanslı kombinasyonu alması gerekecek. Yeni Tourneo Connect ailesinin ilk teslimatları 2022’nin bahar döneminde gerçekleştirilecek.