reklamı kapat

POPÜLER

elektrikli otomobil

2023 dönüş noktası niteliğinde; Türkiye’deki elektrikli otomobil geleceğiyle ilgili önemli açıklamalar

Yerli otomobilin adım adım sonuca ilerlediği süreç içerisinde Türkiye’deki elektrikli otomobil pazarının 2022 sonrasında önemli bir atılım yapması bekleniyor.

Elektrikli otomobil pazarı Uzak Doğu ve Avrupa pazarında son birkaç yılda çok ciddi pay sahibi olmaya başlarken, Türkiye’nin ise şimdilik bu tablonun bir hayli uzağında olduğunu biliyoruz. Geride bıraktığımız iki yıllık süreçte her ne kadar artış gösterse de elektrikli modellerin genel satışlarda dikkate değer bir yer aldığını söylemek mümkün değil. 2022 yılı ise Opel Mokka, Dacia Spring ve daha birçok modelin gelişiyle birlikte en azından model bazında gelecek yeni seçeneklerle birlikte hareketlili bir dönem olarak bizi bekliyor. Ülkemizde, 250 şarj noktasıyla en geniş yayılıma sahip olan şarj operatörü şirketlerinden Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül, elektrikli araç sayısının kısa bir süre içerisinde hızlı bir şekilde artacağını vurguladı. Beklentiler ise elektrikli araç sayısının 2023 yılı sonuna kadar 3 katına ulaşması yönünde.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Elektrikli otomobil modelleri filolarda da sayılarını artıracak

Elektrikli araç popülasyonunun güçlü bir ivmeyle artacağını dile getiren Sharz.net Genel Koordinatörü Ayşe Ece Şengönül; “Avrupa ile kıyaslandığında elektrikli araç adetlerimizin halen çok küçük ve şimdilik bir var oluş etkisi yaratmıyor. Ancak 2023 yılı itibariyle bütün otomobil üreticileri, dizel motorlu araç seri üretim bantlarını kısıtlayarak elektrikli otomobil seri üretim bantlarını genişletecek. Dönüm noktası olan bu yıl itibariyle her sene, bir önceki seneye göre 2-3 kat daha fazla elektrikli otomobil satılacak. Tuşlu telefonlar ve tüplü televizyonlar gibi, içten yanmalı motorlar kısa süre içerisinde hayatımızdan çıkacak. Elektrikli gelecek sandığımızdan daha yakın.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Premium segmentteki markaların Türkiye satışlarıyla elektrikli otomobillere olan ilgi son 2 yılda ciddi bir boyut kazanmaya başladı. Jaguar I-PACE, Porsche Taycan, Mercedes EQC, BMW iX3 gibi modellerin yüksek performansı, benzinli ve dizel araç sahiplerini etkilemeyi başardı. Benzinli ve dizel araç sahipleri farklı marka ve model elektrikli araçların da satışa sunulmasını merakla bekliyor. Bugün Türkiye’ de toplamda ortalama 1500 şarj istasyonu var ve şehirlerarası yollarda hızlı şarj ünitesi kurulumları hızla devam etmektedir. Şarj istasyonu sayısı önümüzdeki yıllarda elektrikli araç sayısı ile doğru orantılı olarak artacaktır ve filoların kullanımı ile elektrikli hafif ticari araçların da piyasaya dahil olmasıyla elektriklileşme hayatımızın kaçınılmaz bir parçası olacak.
” açıklamasını yaptı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili Video