Spesifik olarak elektrikli otomobillere odaklanan Volvo markası Polestar, bugün bir kez daha Polestar 5 ile gündemde.
Uzun zamandır masada olan Polestar 5, en son “Goodwood Festival of Speed” kapsamında detaylarına burada yer verdiğimiz elektrikli SUV modeli Polestar 3 ile beraber yola çıkarılmasıyla ses getirmişti. Orada temel bir kamuflaj kaplamasına sahip olan ancak “üretime hazır” tasarımı net olarak görülen elektrikli sedan, 2024 içerisinde pazara sunulacak iddialı bir model konumunda yer alıyor. Polestar Precept konseptini temel alan araç, pazarda Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS, Audi E-tron GT ve Lucid Air gibi araçların karşısına çıkarılacak. Polestar 5’i şimdi gündeme getiren ise önemli bir test oldu. Buna göre aracın özel bir prototip versiyonu hazırlandı ve burada StoreDot’un Extreme Fast Charging (XFC) altyapısı kullanıldı. Ekstra bir soğutma gerektirmediği söylenen bu sistem sayesinde modelin bataryası (Özel bir 77 kWh’lık batarya) yüzde 10’dan yüzde 80 doluluğa sadece 10 dakika ulaştı. 10 dakikada (Maksimumda 370kW’a ulaşılmış) tam 321 km menzil getiren bu sistem, gelecek elektrikli otomobillerin bir şarj endişe yaşatmayacağını bir kez daha gözler önüne seriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
StoreDot’a 2022’de yatırım yaptığı açıklanan Polestar, ortak çalışmalarını aktif batarya testleri ile bir sonraki aşamaya taşıyor. Bu batarya sisteminin testlerden geçmesi halinde Polestar 5 için bir opsiyon olarak sunulması bekleniyor. Sportif bir çizgisi olan model, eğer daha önceki planlarda bir değişik olmadıysa çift motor üzerinden dört çeker çekiş sunacak ve 872 beygir (650 kW / 884 PS) güç ile tam 900 Nm tork üretecek. 800V şarj temeline sahip olacak araçta, yüksek bir otonom yani sürücüsüz sürüş performansı için Luminar imzalı hassas bir LiDAR (Lazer bazlı 3D ortam tarama ve algılama teknolojisi) sistemine yer verilecek.