Dünyanın en önemli yazılım firmalarından Adobe, bir süredir “hizmet koşulları” üzerinden çok tepki topluyordu.
Adobe, kısa süre önce bazı kullanıcıların karşısına güncellenmiş hizmet koşullarını çıkardı. Bu yeni koşulları onaylamayan kişileri uygulamalara almayan şirket, attığı adımla kullanıcıları fazlasıyla kızdırdı. Burada en çok olay olan konu, şirketin içeriklere oldukça yüksek erişim seviyesi oldu. Bu konuda güncellenerek paylaşılan madde şöyle oldu: “Yalnızca yasaların izin verdiği durumlarda ve sadece sınırlı yollarla içeriğinize hem otomatikleştirilmiş hem de manuel yöntemlerle erişebilir, içeriğinizi görüntüleyebilir veya dinleyebiliriz. Örneğin, Hizmetleri ve Yazılımı sağlamak amacıyla (A) Geri Bildirim veya destek taleplerine yanıt vermek; (B) dolandırıcılık veya güvenlik sorunlarını ya da yasal veya teknik sorunları tespit etmek, önlemek ya da bunlara başka şekilde müdahale etmek ve (C) Koşulları uygulamak için aşağıdaki Bölüm 4.1’de daha ayrıntılı şekilde açıklanan İçeriğinize erişmemiz, İçeriğinizi görüntülememiz veya dinlememiz gerekebilir. Otomatik sistemlerimiz, Hizmetlerimizi ve Yazılımımızı ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için makine öğrenimi gibi teknikleri kullanarak İçeriğinizi ve Creative Cloud Müşteri Fontlarınızı analiz edebilir.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu içeriklere açık erişim imkanı tahmin edebileceğiniz üzere çok tepki topladı. Şirketin bu konuda yaptığı açıklama ise şöyle oldu: “Bu politika aslında uzun yıllardır uygulanıyor. Müşterilerimize karşı şeffaf olma taahhüdümüzün bir parçası olarak, bu yılın başlarında Kullanım Koşullarımıza Adobe’nin kullanıcı içeriğine ne zaman erişebileceğine ilişkin açıklayıcı örnekler ekledik. Adobe, Photoshop Neural Filters ve Adobe Express’te Arka Planı Kaldır gibi yeni bulut tabanlı özelliklerden bazılarını sunabilmenin yanı sıra, yasaklanmış içeriklere karşı önlem almak gibi çeşitli nedenlerle kullanıcı içeriğine erişim sağlıyor. Adobe, herhangi bir kullanıcının aygıtında yerel olarak depolanan içeriğe erişmiyor, bunları görüntülemiyor veya dinlemiyor.”
Tüm bunların üstüne bir güncelleme yapmak zorunda kalan Adobe, resmi blog yazısında şunları yazdı:
–İçeriğinizin sahibi sizsiniz.
-Üretken yapay zeka modellerini müşteri içeriğini kullanarak eğitmiyoruz.
-Ürün geliştirme programımıza katılmama seçeneğiniz var.
-Adobe, bilgisayarınızda yerel olarak depolanan içeriği hiçbir şekilde taramaz.”
Üretken yapay zekayı hiçbir zaman müşteri içerikleri üzerinde eğitmedik, bir müşterinin çalışmasının mülkiyetini almadık veya müşteri içeriğine yasal gerekliliklerin ötesinde erişime izin vermedik. Son Kullanım Koşulları güncellemesinin bir parçası olarak bu uygulamalardan herhangi birini de düşünmüyorduk.”
Adobe daha önce ise detaylarına burada yer verdiğimiz “fotoğrafçılık mesleği” odaklı konuyla çok tepki çekmişti.
Here it is. If you are a professional, if you are under NDA with your clients, if you are a creative, a lawyer, a doctor or anyone who works with proprietary files – it is time to cancel Adobe, delete all the apps and programs. Adobe can not be trusted. pic.twitter.com/LFnBbDKWLC
— Wetterschneider (@Stretchedwiener) June 5, 2024