reklamı kapat

POPÜLER

Alfa Romeo

GTV'den ilk ipuçları

8C'den ilk ipuçları

Alfa Romeo’dan kalp atışlarını hızlandıracak gelecek planlaması; GTV ve 8C resmen geri dönüyor!

02 Haziran 2018

Bir süredir yeni bir oluşum içerisine gireceği haberleriyle gündeme gelen Alfa Romeo, kısa vadeli planlarını açıkladığı özel etkinlikte iki önemli ismin dönüşünü de müjdeledi.

FIAT-Chrysler grubu içerisinde geçtiğimiz yıl önemli iddia ve gelişmeler gündeme geldi. Grubun General Motors başta olmak üzere diğer üreticilerle birleşme arayışının yanı sıra, Maserati ve Alfa Romeo‘nun elden çıkartabileceği iddiaları, bu anlamda akıllarımızda en çok yer edinenler arasındaydı. Lakin günümüz itibarıyla baktığımız zaman tüm bu gelişmelerin sonuçsuz kaldığını görebiliriz. Satılma iddialarıyla gündeme gelen Alfa ve Maserati dışında, bu tablonun köşesinde Lancia gibi bir efsanenin her geçen gün yok oluşunu görmek bizim gibi pek çok otomobil tutkunu üzdü.

Tüm bunların ardından oyuna sürdüğü Giulia ve Stelvio hamleleriyle beklediği reaksiyonu alan Alfa Romeo, LOG takipçilerinin hatırlayabileceği üzer bir süredir yeni model planlaması ve yol haritası haberleriyle gündeme geliyor. Bu süreçte sizlerle, MiTo‘nun kompakt crossover sınıfına sıçratılabileceği ve Stelvio’nun üstünde SUV modeliyle ilgili değerlendirme yaptık. Yöneticilerin görüşleri ve dedikodular üzerinden son ana kadar gelen bu süreç artık resmi olarak netleşmiş durumda. FCA grubunun düzenlediği toplantı kapsamında açıklanan yol haritasında meraklılarının fazlasıyla sevindirecek geri dönüşler ve teknik değerler yer almakta.

Sınıflara gelen seçenekler

Yapılan açıklamaların en heyecanlı kısımlarını sona saklamak üzere girişimizi bir anlamda beklenen projeler üzerinden yapalım. Kısa vadeli planlama olarak nitelendirebileceğimiz bu yol haritası bugünden itibaren 2022 yılına ulaşan dört yıllık bir süreci kapsıyor. Alfa’nın bu noktadan sonra üreteceği tüm yeni modellerinin ortak noktasında elektrik motoru, otonom sürüşe geçiş ve bağlanılabilirlik teknolojisi kriterlerini göreceğiz. Bu da premium sınıftaki diğer rakiplere verilmesi gereken cevabın artık geleceğini işaret ediyor. Ek olarak dizel motor seçeneğine de veda edecek olan marka, kompakt sınıfta elektrikli bir crossover modelini karşımıza çıkartacak. Üretimden kaldırılabileceği konuşulan Giulietta ise 2022’yi hedef alan planlamada kendisine yer buluyor. Rakiplerinin büyük oranda geride kalan modelini hibrit motor kombinasyonu ve her anlamda elden geçirilmiş bir yapıyla geliştirecek olan Alfa, burada sil baştan felsefesiyle yeni bir beklentiye girecek.

Planlamanın Stelvio ayağında ise Avrupa pazarını pek fazla ilgilendirmeyecek gelişmeler var. Kısa sürede ilgi gören modelinin uzun aks mesafesine sahip versiyonunu Uzak Doğu pazarı odaklı olarak hayata geçirecek olan marka, hibrit motor hamlesini burada da aktif bir şekilde devreye sokacak. Giulia da tıpkı Stelvio’da olduğunu gibi aks mesafesi artırılmış bir yapıya kavuşacak olan bir diğer model. Bu bölümde haneye “yeni” olarak yazabileceğimiz parça ise Giulia’nın üzerinde konumlanacak SUV modelinde. Audi Q7 ve BMW X5 gibi modellere rakip olacak bu projenin de resmi olarak gerçekleştirileceğini duyuran yetkililer, daha çok pazar odaklı bir yapıyı merkeze almış durumda. Bu modellerin tamamıdan yer verilecek olan hibrit seçeneğin en az 50 kilometrelik saf elektrik menzili sunmasına da kesin gözüyle bakılıyor.

8C'den ilk ipuçları

İki canavarın geri dönüşü

Evet gelelim bu etkinlik kapsamında yapılan açıklamaların bizi en çok heyecanlandıran kısıma. Aslında Alfa’nın son dönemlerde Giulia’nın yanına bir performans modeli eklemesiyle ilgili detaylar belirmeye başlamıştı. Sizlerle de paylaşıp değerlendirmesini yaptığımız bu yeniliğe bir değil iki üye eklendiğini görüyoruz. Bunlardan ilki başlıkta da belirtiğimiz GTV. 90’lı yılların ortalarında başlayan macerasında henüz piyasaya çıktığı ilk yıl “Dünyanın en güzel otomobili” başta olmak üzere pek çok kurum ve kuruluş tarafından ödüle layık görülen GTV, 2000’li yılların ortalarına yerini alan Brera’nın piyasaya çıkışına kadar varlığını devam ettirdi.

Spider ve Coupe olmak üzere iki farklı gövde tipiyle satışa sunulan GTV, 1,8 litre Twin Spark‘tan başlayıp, 3,2 litrelik V6‘ya kadar geniş bir motor seçeneğiyle yollardaydı. Maksimumda 240 PS güce sahip olmasına rağmen, 255 km/s‘lik hızlara erişmesiyle Ferrari meraklılarının bile radarına giren GTV böylesine bir geçmişle Alfa ürün gamına 2022 itibarıyla tekrar dönüş yapıyor. Yeni jenerasyon GTV’nin ilk teknik detaylarını paylaşmak konusunda da cömert davranan marka yetkilileri aracın hibrit motor teknolojisiyle 600 beygirin üzerinde bir güce, tork iletim teknolojisiyle desteklenen dört tekerlekten çekiş sistemine ve 50/50 ağırlık dağılımına sahip olacağını ifade etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeniden canlandırılma hamlesinin diğer üyesi ise 8C. GTV’ye oranla çok daha üst düzey bir performans otomobili olarak hak ettiği değerlerde dönüş yapacak olan bu önemli isimin de ilk teknik detayları paylaşılmış durumda. Karbon fiber monomok şasi üzerine geliştirileceği duyurulan yeni 8C, 700 beygirin üzerinde bir güçle asfalta inecek. Twin-turbo destekli içten yanmalı motoru ortada konumlandırılacak olan model elektrik desteğinin de işin içerisine girmesiyle 0’dan 100’e hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlayacak. Bir önceki versiyonu 2007 ile 2010 yılları arasında üç yıl gibi kısa bir süre üretilen 8C’nin Maserati’de de gördüğümüz 4,7 litrelik V8 motoru 450 PS’lik güç üretiyordu. GTV’de olduğu gibi Spider versiyonuyla da satışa çıkan modelden toplamda sadece 1.000 adet üretildi. Kendisinden uzun süredir beklediğimiz atılımı, çağın gerekliliklerini karşılayacak donanımlar, yeni modeller ve iki önemli ismin geri dönüşüyle yapmaya hazırlanan Alfa’nın bizlere kağıt üzerinde yaşattığı bu heyecanı asfalta da başarılı şekilde taşımasını bekliyoruz. Siz de açıklanan bu dört yıllık planla ilgili görüşlerinizi bize yorum olarak paylaşmaktan kendinizi alı koymayın.