reklamı kapat

POPÜLER

Apple HomePod

Apple’ın satışlardaki yeni hayal kırıklığı

Geçtiğimiz ocak ayında, iPhone X’un satışlarının beklenen düzeyde olmadığını ancak bunun Apple‘a sürpriz bir başka etkisi olduğundan bahsetmiştik. Firmanın satışlarında hayal kırıklığı yaşadığı asıl ürün ise değişti. Pazardaki güçlü rakip karşısında HomePod isteneni veremiyor.

Apple’ın akıllı hoparlörü HomePod sade ve şık tasarımının yanı sıra güçlü ses özellikleriyle tanıtılmıştı. Rakipleri gibi akıllı yönlerinin dışında daha çok yüksek ses performansıyla öne çıkarılan ürün asistandan ziyade bir hoparlör olarak kullanıcıların beğenisine sunuldu. Ancak Siri desteğine sahip olan ve pek çok akıllı özelliğiyle bir yandan size asistanlık yapan hoparlörün pazardaki rakipleri standart hoparlörler değil elbette. Google Home ve Amazon Echo’yu karşısına alan Apple, pazarı neredeyse domine eden rakibine karşı istediğini elde edemiyor.

HomePod satışları rakiplerinin çok gerisinde

Siyah ve beyaz olmak üzere 2 farklı renk seçeneği sunan HomePod, Amerika’da 349 dolar fiyatla satışa sunuldu. Ön sipariş aşamasında dikkat çekici bir ilgiyle karşılaşan hoparlör, çıkışının ardından ise firmanın istediği ivmeyi tutturamadı. Hatta rakipleriyle kıyaslandığında durum daha da kötü görünüyor. HomePod’un ilk 10 haftasında şirketin akıllı hoparlör pazarından yüzde 10’lun bir dilimi kaptığı görülüyor. Ancak aynı hafta Amazon Echo satışları yüzde 73, Google Home satışları ise yüzde 14 noktasında. Çıkışından 3 hafta sonra HomePod satışlarında ciddi bir düşüş gözlemlenirken bazı Apple mağazalarında günde 10 hoparlörden de az satış yapıldığı kaydediliyor. Apple’ın konu hakkında açıklama yapmadığını ekleyelim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bunun pek çok farklı sebebi bulunuyor elbette. HomePod her ne kadar akıllı özellikler barındırsa da Echo ve Google Home ile kıyaslandığında çok kısıtlı akıllı ev gereçlerini kontrol edebiliyor ve sadece Apple Music’ten müzik çalabiliyor. Rakiplerine kıyasla hayli pahalı olması ve kısıtlılık son kullanıcıyı daha güçlü rakiplere itiyor. Bu alanda uzun süredir ürün çıkaran Amazon’unsa en çok tercih edilen marka olması şaşırtıcı değil. Bu noktada pazarda dominant hale gelebilmek için rakiplerinden de fazlasını sunmak mecburiyete dönüşüyor. Özellikle de fiyat farkı 200 dolara kadar ulaşabiliyorken. Öte yandan Apple’ın HomePod’u akıllı bir hoparlör değil yüksek ses kalitesi sunan bir hoparlör olarak pazarladığını yeniden hatırlatmadan edemiyoruz. Firmanın ilk hedefinin Echo ya da Google Home’u alaşağı etmek olduğunu düşünmek bu noktada ne kadar doğru emin değiliz. Ancak çıkışında “iki hoparlörü bağlayarak stereo deneyim elde etme” gibi özelliklerin henüz hazır olmaması da ciddi bir eksi olarak hoparlörün hanesine yazıldı. Bu özelliklerin yıl içinde geleceği belirtilmişti.

Düşük satışlarla beraber firmanın üretimi yavaşlattığını da ekleyelim. HomePod önümüzdeki dönemlerde şüphesiz daha gelişmiş özelliklere sahip olacak. Ancak şimdilik kullanıcıları ikna edememiş gibi görünüyor.